"Altın Nesil" nasıl çürütüldü?

A+A-
Arslan BULUT

Malatya'da, İnönü Üniversitesi ile Malatya Büyükşehir Belediyesi, Yeşilyurt ve Battalgazi belediyelerince Turgut Özal Kongre ve Kültür Merkezi'nde, "Geleceğin İnşasında İmam Hatip Okulları" konulu bir sempozyum düzenlendi.

Toplantıda konuşan Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci, gelecek için önce insanın inşa edilmesi gerektiğini belirterek "Bu toprakların, coğrafyanın yetiştirdiği insanlar kendi değerlerini, medeniyetlerini, kodlarını geleceğe taşısın diye gençliğe yatırım yaparken, imam hatip okulları üzerinden yaptı" dedi.

Millî Eğitim Bakan Yardımcısı Orhan Erdem de "Bugün bin 410 imam hatip lisesi, 2 bin 796 imam hatip ortaokulu ile toplam 4 bin 206 okulda bir milyon 300 bin öğrenci eğitim görmektedir" diye bilgi verdi.

***

Geleceği inşa etmek için önce insanı inşa etmek! Bu ifadeler size neyi düşündürüyor?

Yıllar önce, Avrasya sempozyumunda, Çinli bir uzman, "Batı'nın ekonomisi ile bütünleşirken, kültürüyle de bütünleşiyorsunuz, kendi gençliğinizi, bu etkiden nasıl koruyacaksınız?" diye sorduğumda, "Çin eğitiminde 'bilinç inşası' diye bir kavram vardır. Biz gençliğimizi, belli hedefler doğrultusunda yetiştiriyoruz" cevabını vermişti. Çin eğitim sistemini incelemedim ama bir millet gelişmek veya en azından geride kalmamak istiyorsa, öncelikle "fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür nesiller" yetiştirmek zorundadır.

Devletin, belli bir ideolojik hedef göstererek "siz bu kalıba uygun, tek tip insanlar olacaksınız" dediği ülkede yeterince gelişme olmaz. Gelişme olmayınca da o ülke veya o devleti yönetenler, gelişmiş ülkelerin kuklası haline gelir.

***

Türkiye'de kendilerine "İslâmcı" diyen kadrolar, hep "tek tip öğrenci" yetiştiren eğitim modelinden şikâyet etti. İktidara gelince de tevhidi tedrisatı, yani eğitimde birlik ilkesini yıktı. İşte rakamları kendileri veriyorlar.

Bakan Tüfenkci de AKP'nin kurulmasının ardından, devletin de millet gibi imam hatip okullarına sahip çıktığını, okullardaki öğrencilere gerekli değeri verdiğini ve fiziki mekânların hızla iyileştirildiğini ifade etti.

"Orta öğretim imam-hatipleştiriliyor" da diyebiliriz. Zira nüfusa göre bin kişiye bir imam yetiştirilirse, 80 bin imam eder. Bir milyon 300 bin öğrenci imam olmayacağına göre, ne iş yapacak? Uygulamada görüyoruz ki devlet kadrolarına yerleştirilecekler ve arzuladıkları rejimi, Türkiye'de imam-hatiplilerle yapmış olacaklar...

Fakat "geleceği inşa etmek için önce insanı inşa etmek!" diye yola çıkarsanız, bugün FETÖ dediğiniz gruplar ortaya çıkar. Hatırlanmalı ki Fethullah Gülen de "Altın Nesil" yetiştirmek istiyordu!

***

Bugün o "Altın Nesil" ne durumdadır? Bu sorunun cevabını da İslamcı yazarlardan Ali Nur Kutlu veriyor:

"Altın Nesil yetiştirmek, sanırım tüm cemaatlerin, grupların, ülkelerin hayaliydi. Türkiye'nin geleceğini, Müslümanların ideal toplumunu inşa edecek gençler gözüyle bakılıyordu bu Altın Nesil'e.

Maalesef kabul edelim ki, Fetullah Gülen, Altın Nesil yetiştirmek için en güçlü sistemi kuran kişidir. Türkiye'nin en zeki çocuklarını buldu, ilkokuldan, ortaokuldan itibaren ilmek ilmek işledi. Gelecekte Gülen'in her dediğini yapacak şekilde akıl almaz eğitim ve şartlandırma yöntemlerinden geçirildiler.

Bugün tüm kirli işlerin ortaya çıkmasına, tutuklamalara, baskılara rağmen Cemaatin büyük çapta dağılmamasının sebebi, çocuk yaştan itibaren özel olarak yetiştirilen bir nesilden kaynaklanıyor.

Zihinleri öylesine şartlandırılmış ve değiştirilmiş ki, Gülen kendi hatalarını itiraf bile etse ona dahi inanmayacaklardır.

Muhafazakâr camianın beyin gücü, Türkiye'nin beyin gücü, Gülen'in karmaşık, karanlık, kirli hayalleri için heba edildi.

Altın Nesil işte böyle çürütüldü."

Kısacası, olan Türkiye'ye oldu değil mi?

  • Yorumlar 29
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yazarın Diğer Yazıları