Ana dil-baba dil

Altemur KILIÇ

Kürtçü bölücüler, Türkiye’yi parçalamakta kararlılar; bu parçalanmadan “Büyük Kürdistan’ı” çıkaracaklar! Bizim tarafta onları destekleyen hainler ve hâlâ “terörü” güya durdurmak, sözde “barışçı çözüm” uğruna, abesle iştigal eden, çözümü ABD’de, AB’de, Barzani’de, APO’da arayan gafiller oldukça ve Bakanlarını destek almak için Barzani’nin, Talabani’nin huzuruna; adamlarını, ajanlarını APO’nun yanına gönderen, Aysel Tuğluk’un aracılığından hayır bekleyen bir iktidar var oldukça, işleri kolay! Türkiye o kadar güçlü ki, hâlâ parçalayamadılar, ama yakındır!
Bölücülerin, BDP’nin, “Demokratik Özerklik” isyan bayrağını açmalarından sonra, yeni talepleri “Anadilde” eğitim! Yani Kürtçe eğitim, resmi okullarda Kürtçe eğitim!
Barış ve terörü bitirmek uğruna,  “demokratik açılımlarla” , TC’nin yapısından bunca taviz verildikten, Kürtçe yayın yapan radyolar ve TV kanalları açıldıktan ve açılışlarında Devletin Başbakanı “Kürtçe” konuşunca “neden ana dilde eğitim” olmasın! Bu ülkenin, sözde aydınları, bilimsel makaleler yazarak bu konuyu tartışmaktan öte tasvip ediyorlarsa, “neden olmasın?” Yüz buldukça, analarımızın nikâh kâğıtlarını da isterler!


Dil
Her ülkede “dil” en birleştirici unsurdur... Etnik grupların, bol olduğu ülkelerde de  “dil”, anayasa maddesi olmasa da “tek dil” realitede resmi dildir ve ülkede, kamu alanında kullanımı ile, birliği sağlar.
İnsanların anadillerinde konuşmaları, çocuklarına Kürtçe özel eğitim vermeleri, insan hakları gereğidir. Eğer, Kürtçenin, ikinci “resmi dil” olmasını, Kürtçe eğitim veren devlet okullarının açılmasını ve resmi dairelerde, mahkemelerde Kürtçenin geçerli olmasını istiyorlarsa, sayı ile kendilerine gelsinler. TC var olacaksa, bunları tartışmak bile, abestir.


Nasıl olacak?
Ama, gene de biz, bu talebin pratik ve  “mümkünatı” olmadığını belirtelim. Önce  “hangi Kürtçe”; Kırmaço mu, Zazaca veya diğer lehçelerden hangisi?.. Hepsi için ayrı okul mu? Bu okullarda ders verecek öğretmenler nerede, nasıl ve ne kadar zamanda, hangi öğretmen okullarında yetiştirilecekler?  
Fakat asıl mesele; Türkiye’nin, her yöresinde yaşayan, çalışan binlerce Kürt vatandaşımız var; o yörelerde ayrı Kürtçe eğitim nasıl olacak? Daha önemlisi, aynı yörelerde yaşayan Çerkez, Laz, Arnavut vb. kökenliler de, kendi ana dillerinde okul-eğitim isterlerse, bu nasıl yapılacak? Ve bu parçalanma olmayacak mı? Bunları hınzır gibi bilirler de, maksatları “ana dil” filan değil; ülkeyi parçalamak!
Dil, anadilde eğitim-öğretim konusunda, çeşitli uygulamalar konusunda, kategorik, evrensel bir tanımlama yapmak mümkün değil... Her ülkenin güncel ve tarihi şartlarına göre değişir ama sonunda ülkeleri, halkları birleştiren unsurdur dil.. Sömürgeciler, ülkeleri bölüp yönetebilmek için “dil” farklarını hep kullandılar. Sovyet devleti de Türkleri bölmek bunu için başarıyla kullandı.
Bu Cumhuriyetin kurucu babası Mustafa Kemal, tek dile -Türkçeye- özellikle önem vermiş, Cumhuriyetin değiştirilemez temel maddesi yapmıştı!
Açıkça söylemeli; Cumhuriyetin ilk yıllarında bu maksatla Kürtleri, benimsemek için “tek dil” kullanıldı!
Konuyu, başka ülkelerde şöyledir-böyledir, “insan haklarıdır” diye fazla dolandırmadan son noktayı koyalım; Bu TC devletinin, bu milletin, “Baba dili” Türkçedir, gerisi boş laf!.

  • Yorumlar 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Günün Karikatürü
Yeniçağ karikatur / Emre Ulaş