Ankara-İzmir Hızlı Tren Hattı’nın açılış tarihi belli oldu. Bakan Uraloğlu açıkladı

Ankara-İzmir Hızlı Tren Hattı’nın açılış tarihi belli oldu. Bakan Uraloğlu açıkladı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren Projesi’nin bir kısmını 2026’da, tamamını ise 2027’de tamamlamayı hedeflediklerini açıkladı.

Afyonkarahisar’daki incelemeler sırasında, Bayat-1 tünelinin yarısının ve V01 Viyadüğü’nün çalışmalarının devam ettiğini belirtti.

ankara-izmir-hizli-tren-hattinin-acilis-tarihi-belli-oldu-bakan-uraloglu-acikladi-yenicag-1.jpg

Proje, 508 kilometre uzunluğunda olup, 10 istasyon, 49 tünel, 67 viyadük, 81 köprü, 781 menfez, 177 üstgeçit ve 244 altgeçit içerecek.

ankara-izmir-hizli-tren-hattinin-acilis-tarihi-belli-oldu-bakan-uraloglu-acikladi-yenicag-6.jpg

Hat tamamlandığında, Ankara-İzmir arası mesafe 624 kilometreye düşecek ve seyahat süresi 3 saat 30 dakikaya inecek.

ankara-izmir-hizli-tren-hattinin-acilis-tarihi-belli-oldu-bakan-uraloglu-acikladi-yenicag-2.jpg

Yaklaşık 13 milyon kişi doğrudan hızlı tren konforuna kavuşacak. Yılda 13,3 milyon yolcu ve 90 milyon ton yük taşıması bekleniyor.

ankara-izmir-hizli-tren-hattinin-acilis-tarihi-belli-oldu-bakan-uraloglu-acikladi-yenicag-7.jpg

Uraloğlu, 22 yılda demiryollarına 57 milyar dolar yatırım yapıldığını ve Türkiye’nin Avrupa’da altıncı, dünyada ise sekizinci hızlı tren işletmecisi olduğunu ifade etti.

ankara-izmir-hizli-tren-hattinin-acilis-tarihi-belli-oldu-bakan-uraloglu-acikladi-yenicag-3.jpg

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yüksek hızlı trenlerin hizmete girdiği 2009 yılından bu yana 85 milyon yolcu taşıdığını belirtti.

ankara-izmir-hizli-tren-hattinin-acilis-tarihi-belli-oldu-bakan-uraloglu-acikladi-yenicag-8.jpg

Uraloğlu ayrıca, Ankara-İstanbul Süper Hızlı Tren Hattı Projesi’ni gündeme aldıklarını ve süper hızlı tren hattının güzergah uzunluğunun 344 kilometre olacağını ifade etti.

ankara-izmir-hizli-tren-hattinin-acilis-tarihi-belli-oldu-bakan-uraloglu-acikladi-yenicag-4.jpg

Bu trenler saatte 350 kilometre hıza ulaşacak ve seyahat süresini 80 dakikaya indirme planlanıyor. Ayrıca, Kuzey Marmara Hızlı Tren Hattı projesi de planlar arasında yer alıyor.

ankara-izmir-hizli-tren-hattinin-acilis-tarihi-belli-oldu-bakan-uraloglu-acikladi-yenicag-9.jpg

Bu proje, Gebze’den başlayıp Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinden geçerek İstanbul Havalimanı’na ve son olarak Çatalca’ya ulaşacak.

ankara-izmir-hizli-tren-hattinin-acilis-tarihi-belli-oldu-bakan-uraloglu-acikladi-yenicag-5.jpg

Uraloğlu, demiryollarının çağın gerektirdiği değişimi yakaladığını ve dinamik bir yapıya kavuştuğunu vurguladı. 2053 yılı hedefleri doğrultusunda demiryolu hat uzunluğunu 28 bin 590 kilometreye yükseltmeyi planladıklarını belirtti.

ankara-izmir-hizli-tren-hattinin-acilis-tarihi-belli-oldu-bakan-uraloglu-acikladi-yenicag-10.jpg

Uraloğlu, karayollarındaki yük taşımacılığının payını düşürmeyi ve demiryollarının taşımacılık payını artırmayı hedeflediklerini söyledi.

ankara-izmir-hizli-tren-hattinin-acilis-tarihi-belli-oldu-bakan-uraloglu-acikladi-yenicag-13.jpg

Uraloğlu, yolcu taşımacılığında yıllık ortalama 19,5 milyon olan yolcu sayısını 270 milyona çıkarmayı planladıklarını ifade etti.

ankara-izmir-hizli-tren-hattinin-acilis-tarihi-belli-oldu-bakan-uraloglu-acikladi-yenicag-11.jpg

ankara-izmir-hizli-tren-hattinin-acilis-tarihi-belli-oldu-bakan-uraloglu-acikladi-yenicag-12.jpg

ankara-izmir-hizli-tren-hattinin-acilis-tarihi-belli-oldu-bakan-uraloglu-acikladi-yenicag-14.jpg

ankara-izmir-hizli-tren-hattinin-acilis-tarihi-belli-oldu-bakan-uraloglu-acikladi-yenicag-15.jpg

İlgili Haberler