Bilgisayar oyunlarında “şifreleme” sona eriyor

Bilgisayar oyunlarında “şifreleme” sona eriyor
Bilgisayar oyunlarında “şifreleme” sona eriyor

Bilgisayar oyunları üreten, sektörün dev şirketi Electronic Arts (EA), ikinci el oyun pazarına büyük zarar veren tartışmalı bir

Bilgisayar oyunları üreten, sektörün dev şirketi Electronic Arts (EA), ikinci el oyun pazarına büyük zarar veren tartışmalı bir uygulamayı sona erdirdiğini açıkladı. Şirket tarafından kullanılan ’Online Pass’programı, ikinci el bilgisayar oyunu satın alan kişilerin, oyunların kilidini açabilmek için EA’dan da bir şifre satın almasını gerektiriyordu. Şirketin ürettiği en popüler oyunlardan Battlefield 3, Dead Space ve Madden NFL “Online Pass” uygulamasının kullanıldığı oyunlardan bazılarıydı. EA’dan yapılan açıklamada, Online Pass kullanımına son verilmesinin başlıca gerekçesi olarak “bilgisayar oyunu tutkunlarının bu uygulamayı beğenmemiş olması” gösterildi. Şirketin sözcüsü John Reseburg, teknoloji sitesi Venture Beat’e yaptığı açıklamada, 2010 yılında kullanıma giren şifre uygulaması Online Pass’ın, bilgisayar oyunlarının internet üzerinden oynanan bölümlerini ve yine internet üzerinden indirilebilen ilave içeriği koruma altına almak için tasarlandığını söyledi. Ancak Reseburg, bu uygulamanın yaygın şekilde eleştirildiğini, kullanıcıların Online Pass’ı beğenmediğini belirtti. Kullanıcılardan gelen tepkiler ve eleştiriler ardından bu uygulamaya son verme kararı aldıklarını belirten Reseburg, EA şirketi tarafından üretilen hiçbir bilgisayar oyununda bundan böyle şifreleme sistemi Online Pass’ın kullanılmayacağını açıkladı. Reseburg, internetle ilişkili bölümleri bulunan ve daha önce bu şifreye ihtiyaç duyulan oyunlarda da bundan böyle şifre kullanmaya gerek olmadığını duyurdu. EA şirketi, şifre uygulamasının bilgisayar oyunu kullanıcılarına hizmet etmeyi amaçladığını savunsa da bu sektörü izleyen uzmanlar, asıl amacın ikinci el oyun pazarını mümkün olduğu kadar küçültmek olduğu görüşünde birleşiyor.