Bir marka yaratmak

A+A-
Remzi ÖZDEMİR

Türkiye'nin en büyük sorunlarından biri de marka yaratma.

Her alanda marka fakiri bir ülkeyiz. Global bir marka sayımız her halde parmak sayısı kadar azdır.

Az olan markalardan biri de Denizbank.

Denizbank geçtiğimiz günlerde 22 ülkeden 540 finans kurumunu geride bırakarak "Dünyanın En İnovatif Bankası" seçildi.

Gazetelerde bu haberin ilginç bir resmi vardı. Bankanın Genel Müdürü Hakan Ateş'in elinde ödül ile zıplıyordu.

Tam bir Hakan Ateş pozuydu. Aslında bunu poz demek de yanlış. Kıpır kıpır bir insanın dahası bir yöneticinin en doğal hali.

Denizbank, Hakan Ateş ismiyle var olmuş  markalaşmış ve dünya finans kuruluşları ile boy ölçüşen bir hale gelmiş.

Yöneticisinin yenilikçi olduğu  bir banka da doğal olarak dünyanın en yenilikçi bankası oluyor.

Denizbank'ın hikayesini en iyi bilenlerdenim.

Bir tabela bankası iken, otel odasında proje haline getirilen ve 100 milyon dolarlık bir değerden milyar dolarlık değerlere ulaşan bir finans kuruluşu oldu. Bunun arkasında elbette yenilikçi bir isim var.

O da Hakan Ateş.

Zorlu gibi zor bir patronla bankayı tüm Türkiye'ye yaydı.  Kısa sürede Türkiye'de sevilen bir marka oldu.  Bankanın bu başarısı yurtdışında da duyulunca  ilk koşan Belçikalı Dexia oldu. Zorlu'ya önerilen satış rakamı bu patron tarafından kaçırılmayacak bir fırsat olarak görüldü ve satıldı.

Belçikalılar'ın ilk yaptığı sözleşme Hakan Ateş ile oldu. Şartları yola Hakan Ateş ile yürümekti. Nitekim yürüdüler de global krizde Dexia zarar ederken küçük ortağı Denizbank yüzlerini güldürdü. Ancak Belçikalı finans kurumu ismemiyerek de olsa tek karlı varlığı olan Denizbank'ı satmak zorunda kaldı.

Denizbank'ın sahibi Ruslar.

Rus Sberbank, Denizbank'ı zor zamanda satın aldı.

Rus Türk ilişkilerinin en kötü dönemine rastladı. Rusya ile Türkiye arasındaki restleşme ve yaptırımlar bir çok kuruluşu zora sokarken, Denizbank bundan etkilenmedi.

Bunun nedeni ise yine Hakan ateş oldu.

Rus-Türk kavgasından bu markayı uzak tuttu. Türkiye'nin Ruslara kızgınlığının faturasını kestirmedi.

Binlerce kişiye iş kapısı, bir çok projeye de finansman sağladı.

Denizbank  inovaktif bir genel müdürün yarattığı global bir markadır.

İşte bu ödülde verilirken doğal olarak bu isim sevincini zıplayarak gösterdi.

Çünkü bu ödül bir başarı hikayesini anlatıyordu.

  • Yorumlar 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları