Borusan Oto yatırımlarla büyüyor

Borusan Oto yatırımlarla büyüyor
Sıfır araç satış hedefini 15 bin adete, kullanılmış oto satış hedefini 6 bin adete yükselten Borusan Oto, 2 milyar TL’lik ciro hedefini yakalayarak Türkiye’nin ilk 100 şirketi arasına girmeyi hedefliyor

BMW, MINI, Land Rover ve Jaguar markalarının ve BMW Motosikletlerinin satış ve satış sonrası hizmetlerini yürüten Borusan Oto, hem premiumsegment sıfır hem de kullanılmış oto pazarında  yüksek performans sergiliyor. Sıfır araç satış hedefini 15 bin adete, kullanılmış oto satış hedefini 6 bin adete yükselten Borusan Oto, 2 milyar TL’lik ciro hedefini yakalayarak Türkiye’nin ilk 100 şirketi arasına girmeyi hedefliyor.

“15 bin yeni araç”

Satış performansları hakkında  bilgi veren Borusan Oto Genel Müdürü Uğur Sakarya, ”Borusan Oto olarak BMW,MINI ve Land Rover satışlarının yüzde 50’den fazlasını yapıyoruz. Bu yıl toplam 15.000 yeni araç satışı yapacağız. Geçtiğimiz yıl İstanbul Anadolu yakasında ilk noktamız olan Borusan Ataşehir’i açtık.

BMWi Elektrikli araçların da satışını yaptığımız Ataşehir şubemiz gözalıcı binası ve BMW ve MINI markalarının son konseptine göre dizayn edilmiş showroomuyla müthiş bir başarı yakaladı. BMW AG sürekli Avrupa ve Ortadoğu ülkelerindeki bayileri Türkiye’ye getirip Ataşehir şubemizi örnek olarak gösteriyor. Sakarya sözlerini şöyle sürdürdü: Yeni yatırım planlarımız var. Trakya bölgesinde servis noktamız yoktu. Çorlu’da bir tesis açmaya karar verdik. Yılın son çeyreğinde Çorlu’da BMW-MINI servis ve BMW premiumselection kullanılmış oto showroom açacağız. Gaziantep’te sadece BMW showroom var. Orada da yeni bir binada satış, servis ve kullanılmış oto satış hizmeti vermek istiyoruz.  Bununla birlikte Ataşehir BMW motorsikletshowroom’unu bu ay sonunda devreye alıyoruz. Haziran ayı itibarıyla Avcılar, İstinye ve Ankara Balgat şubelerimizde BMWi elektrikli otomobil satışına da başlayacağız.

Hedefimizi yükselltik

Yeni araç satışlarıyla ilgili hedeflerini de açıklayan Uğur Sakarya, “Borusan Oto olarak sıfır araç satışımız da 15 bin adet olacak. Hedef aslında bu yıl 13 bin 500 adetti. Ama Pazar iyi gidince hedefi 15 bin adete çıkardık. Kullanılmış oto’da ise hedefimizi 6000 adedi geçmek olarak belirledik. Servislerimizde geçtğimiz yıl 105.000 müşteriye hizmet vermiştik. Bu yılın ilk 4 ayında servis iş hacmimizi de %20 arttırdık.” dedi.

2015 yılı ciro hedefini 2 milyar TL’ye çıkarttıklarını belirten Uğur Sakarya, “Geçen sene yüzde 45 büyüyüp 1,5 milyar TL ciro yapmıştık. Bu yıl da hedef 2 milyar TL’yi yakalamak. Hedefimiz Türkiye’nin en büyük 100 şirketi arasına girmek.” dedi.

Pazar rekora gidebilir

Pazar hakkında da görüşlerini ifade eden Sakarya, “Otomotiv pazarında herkesin keyfi yerinde diyebilirim. 880 bin ile 900 bin arasında pazar olur bu yıl. İyi bir Aralık olursa 900 bini bulur.

“En büyük oyuncuyuz”

Borusan Oto’nun ilk dört aylık performansını değerlendiren  Sakarya, “Yatırımlarımızın karşılığını alarak  premium kullanılmış oto pazarının en büyük oyuncusu olduk” dedi. İlk 4 aylık 2100 adetlik satış performansından sonra kullanılmış oto satışlarındaki hedeflerini daha da yukarı çıkardıklarını belirten Sakarya, “2015 yılı için hedefimizi 6000 adet olarak revize ettik. Kullanılmış oto satışında da Borusan Oto hem tüm yeniliklerin öncüsü, hem de Pazar lideri konumunu sürdürecektir’’ diye konuştu.