Çanakkale 1915 Boğaz Köprüsü için çalışmalar başladı

Çanakkale 1915 Boğaz Köprüsü için çalışmalar başladı
Çanakkale 1915 Boğaz Köprüsü için çalışmalar hızlı sürdürülürken, Gelibolu ilçesi Sütlüce mevkisinde kurulan şantiyede, köprünün deniz içinde inşa edilecek ayaklarının yapımında kullanılacak kuru havuz tamamlandı.

Temeli 18 Mart 2017 tarihinde, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım tarafından törenle atılan ve 2023 yılında tamamlanması planlanan 1915 Çanakkale Köprüsü, 2023 metre ayak açıklığıyla dünyanın en büyük asma köprüsü olacak. Temelinin atılmasının üzerinden yaklaşık 1 yıl geçen Çanakkale 1915 Köprüsü için sahilden gözle görülür şekilde deniz üzerinde ayak çalışmalarına başlanılması ise bölge halkı arasında heyecan yarattı. Gelibolu’da Sütlüce, Lapseki’de ise Şekerkaya mevkileri arasında yapılacak 1915 Çanakkale Köprüsü için işin en başında, her iki yakada da uzun süre denizde sondaj çalışmaları yapıldı.

KURU HAVUZ YAPIMI TAMAMLANDI

Bu çalışmaların tamamlanmasıyla birlikte 2023 metrelik ayak açıklığıyla dünyanın en uzun asma köprüsü için Çanakkale Boğazı'nın Avrupa yakasındaki Gelibolu ilçesi Sütlüce mevkisinde şantiye kuruldu. 2'si Türk, 2'si Kore olmak üzere toplam 4 firma tarafından ortaklaşa yapılan köprünün ayaklarının inşasında kullanılacak kuru havuz yapımı tamamlandı. Köprünün ayaklarının oturtulacağı deniz üzerindeki alanlar, Avrupa yakasında kırmızı, Asya yakasında ise yeşil şamandıralarla işaretlendi. Köprünün ayaklarının yapılacağı yere çakılacak kazıklar, platform ile Lapseki ilçesi Şekerkaya mevkisine getirildi. Köprünün Asya yakasındaki ayağının bulunduğu alana demirlenen platformun üzerindeki dev kazıklar, denize çakılacak. Ardından da kuru havuzda hazırlanacak köprü ayaklarına ait betonlar, yüzdürülerek, çıkılan kazıkların üzerine monte edilecek.

DÜNYANIN EN UZUN ASMA KÖPRÜSÜ OLACAK

1915 Çanakkale Köprüsü, ayakları arasındaki 2 bin 23 metre açıklıkla dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Köprü tabliyeleri 36 metre genişlikte ve 5 metre yükseklikte planlanıyor. Köprünün toplam boyu ise 3 bin 869 metre olacak. Köprü üzerinde 2x3 taşıt şeridi bulunacak. Ayakları deniz içine inşaat edilecek 1915 Çanakkale Köprüsü'nün Lapseki tarafındaki yaklaşım viyadüğü 650 metre, Gelibolu tarafındaki yaklaşım viyadüğü ise 900 metre uzunluğunda olacak. Kınalı- Tekirdağ- Çanakkale- Savaştepe Otoyolu Projesi Malkara- Çanakkale (1915 Çanakkale Köprüsü dahil) kesimi, yap- işlet- devret modeli kapsamında ihale edilmişti. Köprü için yapılan ihalede en düşük süreyi Daelim (Kore)- Limak- SK (Kore)- Yapı Merkezi OGG teklif etmişti. Ortak girişim grubu köprü ve otoyol yapımı için 10 milyar 354 milyon 576 bin 202 lira proje bedeli ve 5,5 yıllık yapım süresi dahil toplam 16 yıl 2 ay 12 gün işletme süresi teklif etmişti. Köprü ve 100 kilometrelik kısmın 2023'te hizmete açılması hedeflenen otoyolun, toplam uzunluğu 354 kilometre olacak.

Yol, İstanbul Silivri'den başlayıp, Balıkesir'in Balya ilçesindeki otobanla birleşecek. Otoyol projesi kapsamında Çanakkale Boğaz Köprüsü'nün yanı sıra toplam 31 viyadük, 5 tünel, 30 köprülü kavşakla 143 alt ve üst geçit köprüsü yapılacak. Köprüden geçiş ücretinin ise otomobiller için 15 euro artı KDV olması planlanıyor.

İlgili Haberler