Dalaman, Sarıgerme, Ortaca ve Dalyan’da enformasyon büroları

Dalaman Havaalanı hizmete girdiği 1983 yılından bu yana, her geçen yıl kapasitesini artırmaya devam ediyor. Ama Dalaman ilçesi turizm faaliyetlerinden tam olarak hak ettiği geliri elde edemiyor.
Havaalanında çalışanların ikamet ettikleri ilçe konumundan bir türlü kurtulamayan Dalaman ileriki yıllarda yapılacak olan turizm yatırımları ile hak ettiği geliri elde etmeye başlayacaktır. Dalaman Havaalanı içerisinde  “enformasyon bürosu”  mevcut iken yılda yaklaşık 2 milyon turistin geçiş yaptığı Dalaman ilçesinde yok.
Dalaman’dan 8 km sonra konumu itibarıyla Dalaman, Köyceğiz, Dalyan ve Sarıgerme’nin tam orta kısmında bulunan ve adı ile konumu özdeşleşmiş olan Ortaca ilçesi, turizme hem çok yakın, hem de çok uzak olan şirin bir ilçemiz. Dalaman, Fethiye, Marmaris, Muğla istikametinden gelen yerli ve yabancı turistlerin Ortaca ilçesine ilk geldiklerinde yöre hakkında bilgi alabilecekleri bir  “enformasyon bürosu”  hâlâ yok.
Ortaca ilçesine bağlı Sarıgerme Köyü yatak kapasitesi olarak yaklaşık 12 bin yatağa sahip iken, köy olmanın dezavantajlarını yaşamaya devam ediyor.
Alt yapısal sorunların büyük oranda yaşandığı Sarıgerme Köyü acilen “belde”  konumuna yükseltilip çözüm merkezi “belediye”  olarak belirlenmelidir.
Her konuda Muğla İl Özel İdaresinin veya Ortaca Kaymakamlığı’nın müdahil olmasını beklemek sorunların çözüm sürecini oldukça uzatmakta, çok başlılıktan dolayı küçük sorunlar bile çözülememektedir. Sarıgerme Köyü’nde acilen bir “enformasyon bürosu”  gerekmekte.
Karetta Karetta (İri Baş) deniz kaplumbağaları ve çamur banyoları ile dünyanın tanıdığı bir turizm merkezi haline gelen Dalyan Beldesi, yılda yaklaşık 1 bilyon yerli ve yabancı turistin ziyaret ettiği bölge olmasına rağmen hâlâ bir  “enformasyon bürosu”  yok. Günübirlik olarak her gün 3 ila 5 bin turistin giriş yaptığı Dalyan’da acilen donanımlı bir enformasyon memurluğu bürosuna ihtiyaç var.
Enformasyon memurluğu büroları turizm bölgelerinde yerli ve yabancı turistlerin doğrudan bilgi alabilecekleri unsurlar iken, bunların yokluğunda sırf ticari kaygılarla hareket eden kişi veya kurumlar turistlere yanlış bilgi verip onları bağlantılı oldukları yerlere yönlendirmekteler.
Enformasyon bürolarında görev yapan görevlilerin de en az iki yılda bir rotasyona tabi tutulmaları, bu görevlilerin değişik ticari ilişkiler içerisine girmesini engelleyici bir önlem olacaktır.
Enformasyon bürolarında görevli memurların, turizm ve seyahat acenteleri mevzuatına hakim olmaları, görev yaptıkları bölgelerde kayıt dışı ve kaçak olarak tur ve transfer organize eden şahıs ve kurumların engellenmesi için olmazsa olmazların başında gelmektedir. Turizm Bakanlığı tarafından kendilerine  “seyahat acente belgesi”  verilen işletmelerin haklarının korunması ancak yaygın bir  “enformasyon büroları ağı”  ile mümkün olabilecektir.
Turizm Bakanlığı dışındaki unsurların, hem turizm kanununu hem de TÜRSAB kanununu bilmemeleri nedeni ile yapılan denetimler hiçbir zaman tam olarak amacına ulaşamamaktadır.
Yetkililerden ricamız, turizm bölgelerinin “enformasyon bürosu”  ihtiyaçlarına göre öncelikli bölgeleri belirlemek ve o yönde acil önlemler almak şeklinde olacaktır.

 


 
KAFAMDAKİ SORU
 “Dünyanın hangi ülkesinde turizmci olmak Türkiye’deki kadar kolaydır acaba?..

Yazarın Diğer Yazıları