Dikkat eksikliği olan öğrenciler için koçluk (5)

Öğrencinin çekimser kaldığı ya da sonuç alamadığı durumlarda öğrencinin de izniyle koç okulla irtibata geçip okulun öğrencisine nasıl destek olabileceği ile ilgili iş birliği sağlamaya çalışır. Bu noktada çoğu sıkıntı yaşanmaktadır. Çünkü birçok akademisyen DEHB hakkında yeterli bilgiye sahip olmadıkları için üniversite seviyesine gelmiş öğrencinin yaşamış olan sıkıntıları disiplinsizlik olarak, okul yönetimi ve kendilerinden talep edilen şeyleri de şımarıklık olarak değerlendirebilmektedir. DEHB konusunda toplumumuz ve eğitimcilerimiz bilgi sahibi olmaya başladıkça öğrenci ve koçla iş birliği yapan, öğrencilerine destek olan akademisyenlerin sayıları artacaktır.

İletişim becerilerini artırmak
Koç çalıştığı DEHB’li öğrencinin iletişim becerilerini geliştirmesine yardımcı olur. Birçok DEHB’li öğrencinin iletişim becerileri zayıftır. Onlardan yapmaları istenilen her şeyin mantıklı bir açıklamasını isterler. Eğer gerekli açıklama yapılmazsa yapılana kadar karşı tarafı soru yağmuruna tutarlar. Ve soru sorarken ki beden dilleri, ses tonları sorgulayıcı bir şekilde olduğu için karşılarındaki kişinin onların ukalalık yaptığını düşünme ihtimali çok yüksektir. Ama oysaki o gerçekten soruların tüm iyi niyetiyle sormaktadır ve tek isteği ona mantıklı bir açıklama yapılmasıdır. Bu noktada koç öğrenciye kendini doğru şekilde karşı tarafa ifade edebilmeyi, karşı tarafı dinlemeyi, beden dilini ve ses tonunu doğru şekilde kullanmayı günlük hayat içinde birlikte yapacakları uygulamalarla öğretir. Koç öğrencinin okul dışında da düzenli yaşam tarzı oluşturmasına yardımcı olur. Öğrencinin beslenmesi, spor aktiviteleri, sosyal hayatı ve ileride profesyonel iş hayatında öğrenci için avantaj sağlayabilecek aktivitelerin belirlenmesi gibi konularda da öğrenciye destek olur.
Ama koçun çalışma alanı danışan kişinin yardıma ihtiyaç duyduğu her yerdir. Bu kimi zaman danışan kişinin evi olabilir. Eğer danışan kişi dikkat eksikliği olan bir öğrenci ise koç danışanın evine gidip ilk önce öğrencinin ders çalıştığı odayı görüp onunla birlikte gerekli düzenlemeleri yapabilir. Daha sonra da öğrencinin odasında nasıl ders çalıştığını gözlemler. Danışan kişinin kendini keşfetmek ve yaşadığı sıkıntılarla mücadele etmeyi öğrenmek için çıkmış olduğu bu yolculukta ona eşlik eden, destek veren bir kişinin olduğunu bilmesi o öğrencinin motivasyonunu arttırıcı bir etkendir.

Yazarın Diğer Yazıları