e-ticaret siteleri kredi kartı dolandırıcılarına savaş açtı

e-ticaret siteleri kredi kartı dolandırıcılarına savaş açtı
Tüketiciyi mağdur eden kredi kartı dolandırıcılarına karşı e-ticaret siteleri savaş açtı. Yazılıma yatırım yapıp güvenliği arttıran siteler, tüketicileri de dikkatli olmaları konusunda uyardı.

Tüketiciyi kandırarak kredi kartı bilgilerini alıp, ardından sahte kimliklerle internet sitelerinden alışveriş eden dolandırıcıların sayısı her geçen gün artıyor. Buna savaş açan e-ticaret siteleri de, yazılımdan emniyet güçleri ile iş birliğine kadar birçok güvenlik tedbirini devreye aldı. Sitelerin en büyük sıkıntısını piyasada dolaşan “e-alışveriş güvenli değil” söylentileri oluşturuyor. n11.com’un Güven Yönetim Merkezi Müdürü Emre Berk, “Dolandırıcılar tüketicilere telefon açıyor. Çeşitli bahanelerle onların kredi kartı bilgilerini alıyor. Sonra da o kartla bizim gibi internet sitelerinden alışveriş ediyor. Tüketici mağdur oluyor” dedi. 

Önce güven aranmalı
Emre Berk, bu gibi durumlarda tüketicilerin yapması gerekenleri şöyle sıraladı: “Bu tarz bir olayla karşılaşıldığında mutlaka ilgili banka ile iletişime geçilmeli. Aynı zamanda ilgili e-ticaret sitesine başvurulmalı. E-ticaret sitesinin güvenli olup olmadığı incelenmeli. Meselâ; bir sitenin mutlaka künyesi olması gerekir. Yoksa, o siteden uzak durulmalı. Bankalar, kredi kartından alışveriş edildiğine dair belli bir ücret karşılığında SMS hizmeti veriyor. Bu alınabilir. Telefonla kart bilgileri istendiği takdirde bunlar kimseye verilmemeli.” Emre Berk, online alışverişin en sıkıntılı konularından birinin de sahte ürünler olduğunu söyledi. Açık pazar konseptinde faaliyet gösteren n11.com’un bu konuda oldukça titiz çalıştığını belirten Emre Berk, dünyanın en ünlü “marka dedektifliği” şirketi React Türkiye ile anlaştıklarını açıkladı.