Erdoğan Gençliği

Esfender KORKMAZ

Hitler Gençliği, genç erkekleri Nazi  ilkelerine göre eğitmek ve yetiştirmek amacıyla Baldur von Schirach’ın 1922’de kurduğu bir örgüttür. Örgüt doğrudan Adolf Hitler’e bağlıydı. Alman gençlerinin yaklaşık %60’ı, Alman gençliğiyle ilgili tüm programları yöneten Baldur von Schirach’ın önderliğindeki Hitler Gençliği içinde örgütlenmiştir. 1 Temmuz 1936’da örgüt bütün genç ari  Almanlar’ın katılması mecburi tutulan bir devlet kurumu haline gelmiştir. Örgütün başına daha sonra Arthur  geçmiştir. ”
Aşağıdaki sözler de, Başbakan Erdoğan’ın, partisinin Genişletilmiş İl Başkanları toplantısında ana muhalefet partisi lideri Kılıçdaroğlu’nun grup toplantısında yaptığı,  “Din Tüccarlığı”  iddialarına karşı  verdiği yanıttır..
“Sayın Kılıçdaroğlu... Sen bizden muhafazakâr demokrat partisi kimliği sahibi AK Partiden ateist bir gençlik yetiştirmemizi mi bekliyorsun? Senin öyle bir amacın olabilir ama bizim böyle bir amacımız yok. Biz muhafazakar ve demokrat, milletinin vatanının değerlerine, ilkelerine; tarihten gelen ilkelerine sahip çıkan bir nesil yetiştireceğiz. Bunun için varız.”
Her ülkenin bir milli eğitim politikası vardır.  Milli eğitim politikalarında temel yaklaşım,  vatanın ve milletin değerlerine saygılı gençlik yetiştirmektir. Siyasi iktidarlar değişse de, milli eğitim politikası  değişmez. Bu politikaları değiştiren Hitler rejiminin dünyayı nasıl bir felakete sürüklediğini yine dünya hep birlikte gördü.
Her parti, kendi düşüncesi doğrultusunda  ve kendi gençliğini yetiştirirse, toplumda anarşi doğmaz mı ? Söz gelimi  CHP iktidarında da  sosyal demokrat gençlik yetiştireceğim, dedi. AKP’nin yetiştirdiği muhafazakâr gençlik ile  CHP’nin gençliği ,  iki ayrı gençlik mi olacak ? Yahut  sosyal demokrat olan bir genç, vatanın ve milletin değerlerine sahip çıkmaz mı, demokrat olmaz mı ? 
Başbakan ve Kılıçdaroğlu’nun  karşılıklı kısır tartışmaları topluma zarar veriyor. Toplumu rahatsız ediyor. Kılıçdaroğlu’nun Başbakana “Sen dindar değil, din tüccarısın” demesi de aslında din istismarıdır. Kaldı ki, böyle bir iddianın inandırıcı olması için, Kılıçdaoğlu’nun din ve mezhep konusunda sicilinin temiz olması gerekir.
Söz gelimi, CHP üst  yönetiminde Kılıçdaroğlu’nun  nasıl bir kadrolaşma yaptığını  herkes biliyor. Bu kadrolaşma  maalesef bazı mezhepleri ister istemez töhmet altında bırakıyor.  Bir CHP  Parti Meclisi üyesi ve Ankara Milletvekili “Tekke ve Zaviyeler açılmalı”  dedi. Bu din istismarı değil mi? Kılıçdaroğlu “statükonun Allahı Ankara’dadır” dedi. Bu Tophane ağzı, dine saygısızlık değil mi ? Bir genel başkan yardımcısı, mevcut yasalara rağmen “Meclise başörtülü milletvekili  girebilir” dedi. Bunlar din istismarı değil mi ?
Eğitim kalkınmada  ve sosyal gelişmede vazgeçilmez bir faktördür. Ne yazık ki, Türkiye’de eğitim sistemi ters taraftan kesiyor.. Siyasi partilerin öncelikle bu sistemi tartışması gerekir. Muhalefet partilerinin eğitim sisteminde  reform tasarıları hazırlamaları gerekiyor.
Söz gelimi, eğitimde fırsat eşitliği kalmadı. Parası olanlar okuyor.  Mevzuatta fırsat eşitliği var... Ancak  uygulamada yoktur. Üniversitelere, dershanelere, 5 bin - 10 bin lira verip, sınav stratejisi ve  taktik alanlar daha kolay giriyor. Vakıf Üniversitelerinde bir yıllık ücret 10 bin  ile 40 bin lira arasındadır.
ABD’de de vakıf üniversiteleri paralıdır. Ancak onlarda kâr amacı yoktur. Üstelik gerçek vakıf oldukları için mezunlar destek veriyor. Ayrıca da bu üniversiteler, yetenekli olan ve parası olmayanlara  tam burs veriyor. Bizde ise birkaçı hariç  vakıf üniversiteleri  kâr amaçlı çalışıyor.
Türkiye’de İmam-hatiplere de ihtiyaç var... Ancak  kalkınmak için insan gücü planlaması daha önemlidir.  İmam-hatip liselerini artırmakla eğitimde ve işgücü planlamasında etkinlik sağlayamazsınız.

  • Yorumlar 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Günün Karikatürü
Yeniçağ karikatur / Emre Ulaş