Havalimanında 5 milyon zarar

Havalimanında 5 milyon zarar
Zafer Havalimanı vaat edilen yolcu sayısına ulaşamadığı için aradaki farkı devlet ödüyor. 3 yılda kamu zararı 5 milyon Euro. Şirketin anlaşması ise 29 yıllık

Yap-işlet-devret modeliyle yapımı gerçekleştirilen Bölgesel Zafer Havalimanı’nda (Afyon, Uşak, Kütahya), devletin inşaat şirketi ile yaptığı anlaşma inanılmaz bir kamu zararına yol açıyor. Vaat edilen yolcu sayısına ulaşılamadığı için aradaki farkı devlet ödüyor. Sayıştay raporlarına göre ise bu rakam tam tamına 5 milyon Euro. 28 Temmuz 2010’da gerçekleştirilen ihalede, tek teklif veren IC İçtaş İnşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş ihaleyi 29 yıl 11 ay işletme süresi karşılığında kazandı. Yıllık 2 milyon yolcu kapasiteli havalimanı 24 Kasım 2012’de hizmete girdi. Ancak, vatandaş havalimanına rağbet etmedi. Bu yüzden işletmeci firmaya verilen garanti hazineden karşılanıyor. İç hatlarda 570 bin garanti edilen yolcuya karşılık 28 bin 439, dış hatlar için garanti edilen 398 bin 843 yolcuya karşılık 13 bin 437 olarak gerçekleştiği ve bu farktan dolayı firmaya yaklaşık 5 milyon Euro’luk ödeme yapıldığı Sayıştay raporlarına yansıdı.

Çözüm aranıyor

Yeterli yolcu sayısına ulaşamadığı için zarar eden Bölgesel Zafer Havalimanı’nın verimli kullanılması için yetkililerin arayışları ise sürüyor. Afyonkarahisar Valisi Hakan Yusuf Güner, Türkiye’deki termal turizm yatak kapasitesi olarak 20 bin civarında nitelikli yatağa sahip olduğunu, ortalama geceleme oranının 1,5 gün civarında olduğunu belirterek “Bu sayıyı arttırmaya çalışıyoruz. Üniversitemizde 40 bin öğrenci var, askerlerle birlikte toplam 60-70 bin kişi, il dışından sürekli seyahat edebilecek insan kapasitesi var. Bu çerçevede acaba İstanbul’a bir ilave tur konabilir mi?” dedi. Güner, havalimanından yurtdışı uçuşları artırarak sağlık turizmi alanından daha çok pay elde edilmesi gerektiğini  turizmciler, sanayiciler ve sivil toplum örgütlerinin birlikte hareket etmesi gerektiğini dile getirdi.

(CİHAN)