Hiperaktivite sınav başarısını düşürüyor

Hiperaktif çocuklar çalışmaları gereken konuyu bilmelerine ve çok iyi çalışmış olmalarına rağmen dikkatsizlikten, dalgınlıktan ve unutkanlıktan dolayı hak ettikleri başarıyı gösteremeyebilirler. Bekledikleri notu almak bir yana onun çok altında da alabilirler. Böyle bir durumun sonucunda da çoğunlukla kendilerine haksızlık yapıldığını düşünürler. Yazılılardan sonra sınav kâğıtlarını görmek isterler. Sınav kâğıtlarına hocalarıyla birlikte baktıklarında yaptıkları hataların birçoğunun bilgi eksikliğinden değil de işaretleme hatasından ya da unutkanlıktan kaynaklandığını görürler. Cevaplanması gereken birden fazla seçeneği olan sorularda gözlerinden kaçmış seçeneklerin olduğunu fark ederler. Çok seçmeli testlerde doğru yanıtı bilmelerine rağmen soru kitapçığında yanlış şıkka işaret koyabilirler veya cevapları işaretlerken şıkları kaydırabilirler. Bütün bunlara rağmen test biçiminde uygulanan sınavlarda yazılı yanıt istenen sınavlara oranla daha başarılı olurlar. Çoğunlukla hesap hataları yaparlar. Örneğin elde birleri unutabilirler. Çarpım tablosunu hatırlamakta zorlanabilirler. Bu yüzden vakit kaybederler. Özellikle de yazılı sınavlarda yanlarında bulunan çocukların konuşması, hareket etmesi hatta kıpırdaması veya öğretmene soru sorması dikkatlerini bir anda dağıtabilir. Kaldıkları yeri ve konuyu hatırlayamayabilirler.

Yazarın Diğer Yazıları