Kafaya göre tıraş

A+A-
Remzi ÖZDEMİR

Türkiye’de tüketici olmak gerçekten zor iş. İstediğin kadar yasalar seni korusun, boş. Önemli olan seni satıcının koruması.
Satıcı seni korumuyorsa hayatın kaymış demektir.
Türkiye’de genelde satıcılar maalesef tüketiciyi korumuyor.
Global kriz dünyanın birçok ülkesinde hükümetlerin ekonomiyi canlandırmak için tedbir almasına neden oldu.
Duran ekonomiyi canlandırmanın tek yolu tüketimi teşvik edeceksin. Tüketim artınca stoklar tükenir, fabrikalar yeniden üretime başlar, işsizlik azalır ve devlet vergi alarak çarkın yeniden dönmesini sağlar.
Buraya kadar her şey normal.
Normal olan sağlıklı çalışan piyasalarda.
Yani Türkiye normal olmadığına göre bu biraz zor tutar.
İşte son örneği:
Hükümet ardı ardına paketler açıkladı. İlk paket bittiğini resmen açıklayan otomotiv sektörüne yönelik. Otomotiv fabrikaları artan stoktan dolayı fabrikalarına kilit vurdular. Hem Türkiye’de hem otomotiv devi Almanya’da.
Hükümet paketi açıkladı ve 2 günde aylardır bekleyen stoklar bir anda yok oldu.
ÖTV indiriminden dolayı araba almak isteyenler büyük hayal kırıklığına uğradı.
Daha düne kadar akıl almaz fiyatlara araba veren satıcılar ellerinde hiç araç kalmadığını belirterek 1-2 ay sonrasına gün vermeye başladılar.
Tabii ki zamlı fiyatlarla.
Şimdi size soruyorum:
Bu sizce ticari ahlak mı? Daha iki gün öncesine kadar bir tek otomobil satamayan sektör gelen talep karşısında zam yapmayı fırsat biliyor.
Paket çıkmadan önce alanlar bile indirimli fiyattan alanlardan daha çok kârlı çıkıyor. Üstelik satıcıya yalvar yakarmadan.
Daha beş-on yıl öncesine kadar arabadaki paspası, boyun yastığını bile tüketiciye para ile satan otomobil üreticileri maalesef yine bildiklerini okuyorlar.
Sorun sadece otomobil sektöründe değil.
Aynı zamanda beyaz eşya ve bilgisayar sektöründe de yaşanıyor.
Fiyatlar bir anda yüzde 10’un üzerinde arttı.
Üreticiler farkında değiller ama bindikleri dalı kesiyorlar.
Unutmasınlar ki bu kriz öyle bir-iki gecede bitecek bir şey değil. Sektör için kriz büyük ve uzun, bunu çok iyi hesap etsinler.
Bu arada bugüne kadar hep bilgisayar sektöründe tüketici haklarının nasıl gasp edildiğini yazdım.
Geçtiğimiz hafta yaşadığım bir olay beni gerçekten şaşırttı.
Bilişim sektörünün tanınmış şirketlerinden Çözüm Bilgisayar’a buradan tüketici haklarına gösterdiği hassasiyetten dolayı teşekkür ediyorum. Arızalı ürünlere gösterdiği hassasiyet Avrupalı üreticilerinki ile aynı seviyede. Bizzat yaşadığım bir modem olayı takdir edilecek bir davranış. Garantisi bitmek üzere olan modemi tüketicisinin memnuniyeti adına bir üst model vererek örnek bir davranış gösterdi.
İnşallah diğer şirketler de bir Anadolu şirketi olan Çözüm Bilgisayar gibi hassas olurlar.

  • Yorumlar 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları