Kart sınırlaması bakkala yönlendirdi

Kart sınırlaması bakkala yönlendirdi
Şubat ayında taksitli kart kullanılmasına getirilen sınırlama, tüketicinin alışveriş alanlarını da değiştirdi.

GFK Türkiye’nin araştırmasına göre, hızlı tüketimde zirvede yüzde 30 pazar payı ile bakkallar yer aldı. Buna karşılık; lokal zincirler, tekil süpermarketler ve ulusal kanalların pazar payları düştü. Araştırma Kurulu GFK Türkiye, 10 bin hanede barkod okuyucu cihazlarla kaydedilen hızlı tüketim alışverişlerini araştırdı. Alışverişçi İhtiyaçları ve Tercihleri Araştırması sonuçlarına göre, taze gıda kategorisinde yer alan ekmek, süt, yumurta, meyve ve sebze gibi ürünler, alışveriş sepetini büyütmede önemli rol oynuyor. Alışveriş harcamalarının, yüzde 65’i taze gıda ürünlerinden oluşuyor. İçinde sadece taze gıda bulunan sepetlerin toplam içindeki oranı yüzde 19 oldu. 

Alışverişte bakkalların payları büyümeye devam ediyor. Türkiye’deki barkodlu ürünleri içerisine alan araştırmada, bakkal ve mahalle marketlerinin payı 0,7 puan artışla yüzde 30’a ulaştı. Bakkal ve mahalle marketlerini, indirim marketleri takip etti. İndirim marketleri 2 puanlık artışla, alışveriş tercihlerinde yüzde 24,8 ile ikinci sırada yer aldı.  Buna karşılık lokal zincirler, tekil süpermarketler ve ulusal kanalların payları azaldı. Lokal zincirler ve tekil süpermarketler 9 puanlık düşüşle yüzde 16,9’a geriledi. Alışverişlerin yüzde 36’sını, içerisinde 1-3 ürün bulunan küçük sepetler teşkil ediyor. Araştırma sonuçları, tüketicilerin en çok pazar günleri alışveriş ettiğini ortaya koydu.