Medyada kadının adı yok!

Medyada kadının adı yok!
Küresel Medya İzleme Projesi 2015 yılı raporunda, kadınların haber medyasında erkeklerden daha az görünür olduğunu ortaya koydu

Araştırmaya göre haberlerin yalnızca yüzde 24’ünde kadınların sesi duyuluyor. Araştırmada görev alan Dr. Sarah Macharia, projenin başladığı 20 yıldan bu yana kadınların medyadaki görünürlüğü konusunda çok büyük bir gelişme yaşanmadığını da söylüyor. Macharia, cinsiyetler arası eşitliğin sağlanması için “En az 25 yıl geçmesi gerektiği” görüşünde. Macharia, “1995’te te-

levizyonda röportaj yapılanların ve habere konu olanların yüzde 17’si kadındı. Bugün bu oran yüzde 24” dedi. Rapor, dijital medyada da benzer bir cinsiyet ayrımı yapıldığını öne sürüyor. İnternette yayınlanan haberlerin ve dünya genelinde atılan mesajların ise dörtte biri kadınlarla ilgili.