Meslek yasasız bir Dünya Rehberler Günü

Yedi yıldan bu yana bu köşede profesyonel turist rehberlerinin çalışma şartları, yaptıkları işin ne kadar önemli olduğu gibi konularda çok değişik yazılar yazdım ve bu yazıların hemen hepsinde de, “Bu kadar önemli bir mesleği icra edenlerin meslek yasalarının olmamasını hep eleştirdim”. Ama gelinen noktada maalesef tek başına iktidar olan AKP hükümetinden de bu konuda bir ileri adım göremedik.
Oysaki toplumda çok tartışılan ve içerisinde ne olduğu ona oy verenler tarafından da tam olarak bilinmeyen ve “torba yasa” diye adlandırılan “torbanın içine bile konulmadık”. İçerisine 176’dan fazla yasanın konduğu bu “torbaya keşke profesyonel turist rehberlik yasası da konulsaydı”. Böylelikle, geçmiş dönemlerde hep bir şekilde Meclisten geçmesi çok zor olan yasaların içine yerleştirilerek çıkarılmaya çalışılan “profesyonel rehberlik meslek yasası” daha kolay çıkarılmış olurdu.
Ama olsun bazılarının hep gıpta ile baktığı ve ne yaparsa doğru olduğuna inanılan batılı ülkelerden yirmi otuz yıl geriden gittiğimiz için olacak ki; ülkemizde “21 Şubat Dünya Rehberler Günü” olarak kutlanır iken, bunu kutlayan rehberlerin hâlâ meslek yasasının olmaması o kadar da önemli değil. Ne demişler “insan olduğu değil hissettiği yaştadır”, rehber meslektaşlarım da meslek yasaları gerçekte olmasa bile varmış gibi hissederek bu günü kutlamaya devam edebilirler.


Dalaman-Marmaris arasındaki yollar tehlike saçıyor
Yapılmasına başlandığından bu yana yaklaşık altı yıl geçmesine rağmen hâlâ tam olarak bitirilemeyen Dalaman - Marmaris arasındaki çift yönlü yollar ciddi tehlike arz ediyor. Acele ile yapılan, kaçan müteahhitlerin ardından gelenlerin acele ile bitirdikleri yollardaki trafik işaretlerinin eksikliği yanında, yol yapımındaki mühendislik hataları kazalara neden olmaya devam ediyor. Yağmurlar henüz başlamasına rağmen şimdiden yollarda göçme ve kaymalar meydana gelmeye başladı. Hani yolların yapımının üzerinden onlarca yıl geçse bunları kabul edeceğiz de, henüz bitirilmiş olan yolların göçmesi ve kayması, işin ehilleri tarafından yapılmadığını gösteriyor.
Antalya - Muğla Karayolunun Karabörtlen Kavşağı görülmeye değer bir mühendislik harikası. Kesinlikle Paralel’in ne anlama geldiğini bilmeyen birileri tarafından yapıldığını kanıtlar gibi. Namnam Çayı geçildikten sonra yapılan köprünün yönündeki sapma ana yolun köprüden sonra hemen yamaçla karşılaşmasına neden olmuş. Burada devâsa bir ışıklı uyarı levhası görüyorsunuz ki üzerinde yamaca çarpmayın diye sol tarafa doğru yanıp sönen bir ok var.
İnanın ben sıradan bir vatandaş olarak topograf aletlerim olmadan, yalnızca çıplak gözle baktığım bu yola ve kavşağa olur vermezdim. Burada yazıyorum, eğer Karabörtlen Kavşağında (Allah göstermesin) ölümle sonuçlanacak bir kaza olursa, bunun kesinlikle sorumlusu o yol ve köprü inşasına olur veren Karayollarında görevli yol mühendisleridir.
Yolları yapmakla her şey bitmiyor, bir de yollar bittikten sonra denetimlerinin devam etmesi gerekiyor ki, gözden kaçan bir şey var mı diye.

KAFAMDAKİ SORU
“Maliye Logolu kira kontratlarının kullanım zorunluluğunun ne zaman getirileceğini çok merak ediyorum”

Yazarın Diğer Yazıları