Migros'ta skandallar bitmiyor, bu da yeni skandal

Migros'ta skandallar bitmiyor, bu da yeni skandal

Migros’ta skandallar bitmiyor. Beylikdüzü şubesinde, bir personelin koronaya yakalandığı ve kendisiyle temasta bulunanların karantinanın 3. gününde işe çağırıldığı iddia edildi. Migros ise iddialarla ilgili olarak, ‘sürecin Sağlık Bakanlığı’nın belirlediği kurallara göre sürdürüldüğü’ açıklamasını yaptı

Birgün'den Merve Atıcı'nın haberine göre bir personelinde Koronavirüs tespit edilen Migros’ta, enfekte olan diğer işçiyle birlikte çalışan personeller karantinaya alınmadığı iddia edildi Şubede ayaküstü gerçekleştirilen doktor kontrolünün ardından çok sayıda personel hakkında, ‘çalışmaya devam’ kararı verildiği ileri sürüldü.

Edinilen bilgilere göre, elektronik bölümünde görev yapan bir personelin Koronavirüs testi pozitif çıktı. Olayın ardından mağaza yönetimi, personelle yakın temas içinde olan diğer çalışanlardan kendilerini 10 gün boyunca evlerinde karantinaya almalarını istedi.

“KARANTİNANIN 3. GÜNÜNDE TEKRAR ÇALIŞMAYA ÇAĞIRDILAR”

Çalışanların kendilerini evlerinde karantinaya almalarının ardından iddiaya göre, karantinanın 3. gününde geri çağırılan personele, mağaza revirinde bir doktor tarafından ‘Koronavirüs muayenesi’ yapıldı. Ayaküstü yapılan muayenenin ardından, çok sayıda personele, ‘belirti taşımadığı’ gerekçesiyle ertesi gün iş başı emri verildi. ‘Belirti taşıdığı düşünülen’ bir grup personel ise, bir haftalığına ücretsiz izne çıkarıldı.

"UZAKTAN SORULARLA MUAYENE EDİLDİK"

Yaşanan olayın ardından BirGün’e konuşan bir Migros personeli, işçilerin yönetimin tavrından olan rahatsızlığını dile getirdi. İsminin açıklanmasını istemeyen çalışan, “Bir çalışma arkadaşımızda Koronavirüs tespit edildikten sonra verilen iznin 3. gününde tekrar aradılar, mağazaya çağırdılar bizi. Burada muayene olacaksınız dediler. Mecburen çıkıp mağazaya gitmek zorunda kaldık. Hem bizim hem de müşterilerin sağlığı hiçe sayıldı” ifadelerini kullandı.

Migros personeli, şöyle konuştu: “Önce idari izin verildi, apar topar bir kağıda imza attırdılar, ne imzaladık içeriğini bilmiyoruz. 3 gün sonra bizi tekrar çağırdılar. Mağazaya geldik, bir doktor uzaktan sorular sorarak hepimizi muayene etti. Çalışır ya da çalışamaz kararı verdi. Çalışamaz kararı verilen kişilere de bu sürede ücretsiz izinli sayılacaklarını söylediler. Hastaneye gidip istersek rapor alabileceğimiz seçeneği sunuldu sadece.”

“MASKE TAKMAK BİLE YASAKTI”

İsminin verilmesini istemeyen bir başka Migros çalışanı ise yönetimin kısa bir süre öncesine kadar, çalışanların maske takmasına bile izin vermediğini iddia etti. Çalışanın ifadelerine göre, yönetim, ‘müşterilerin huzursuz olabileceği’ düşünüldüğü için çalışanlara maske yasağı koydu.

Söz konusu yasak ise yine müşterilerin rahatsızlığı üzerine kaldırıldı. Yine çalışanın iddiasına göre, personelin maske takmamasından şikayetçi olan müşterilerin ardından, yönetim maske takma zorunluluğu getirdi.

“Onlar için sağlığımızın hiçbir önemi yok. Kısa bir süre öncesine kadar maske takmamıza bile izin vermiyorlardı. Nedenini sorduğumuzda ‘müşterilerin tedirgin olabileceği’ yanıtını alıyorduk. Sonra müşteriler durumdan rahatsız olmaya başladı tabi. Maske takmadığımız için tepki aldık. Bunun üzerine yönetim, tüm çalışanların maske takmalarını zorunlu kıldı.”

Çalışma arkadaşlarında virüs tespit edilmesinin ardından endişe içinde çalışmaya devam ettiklerini de ifade eden çalışan, şöyle devam etti: “Bir arkadaşımızda Koronavirüs tespit edilmesinin ardından endişemiz ve korkumuz arttı. Çok kalabalık bir şekilde, aynı malzemelerle, aynı ürünlere temas ederek çalışıyoruz. Enfekte olma riskimiz çok fazla. Mağaza yönetimi karantinanın 3. gününde bizi tekrar çalışmaya çağırdı. Fazla mesai ve eksik yatırılan ücretlerle çalışmaya devam ediyoruz.”

Yönetimin çalışanların sağlığını önemsemediğini söyleyen personel, mağazada ayaküstü muayene edildikten sonra, 1 hafta karantinada kalması istenen çalışanların da yoğunluk nedeniyle bugün tekrar çalışmaya dönmelerinin istendiğini iddia etti.

MİGROS’TAN İDDİALAR HAKKINDA YANIT

Söz konusu iddialarla ilgili olarak Migros’un Birgün'e  yaptığı açıklamada ise ‘yaşanılan vakalarla ilgili sürecin, Sağlık Bakanlığı’nın belirlediği kurallar çerçevesinde sürdürüldüğü’ ifade edildi.

Firma yetkilisi, ‘pozitif vakaların ve yakın çevresinin izolasyonunun, şirket değil, Sağlık Bakanlığı tarafından yürütüldüğünü’ aktardı.

Migros’un Beylikdüzü şubesinin yöneticileri ise iddialarla ilgili konuşma yetkilerinin olmadığını söyledi.

Migros tarafından yapılan açıklamanın tamamı şu şekilde:

"COVID-19 pozitif çıkması durumunda etrafındaki kişiler yakın temaslı kategorisinde değil, temaslı kategorisinde değerlendirilmelidir. COVID-19 pozitif kişinin takip ve tedavisi sağlık kuruluşunca yönetilmelidir, diğer çalışanlar maskesini takarak çalışmaya devam etmelidir.

Bu kapsamda; T.C. Tarım ve Orman Bakanlığı’nın, T.C. Sağlık Bakanlığı’nın, T.C. Ticaret Bakanlığı’nın, T.C. İçişleri Bakanlığı’nın ve Bilim Kurulu’nun kurduğu Bilimsel Danışma Kurulu’nun marketlere/işyerlerine ilişkin yayımladığı COVID-19 (Yeni Koronavirüs Hastalığı) Kararlarında ve Genelgelerinde yer alan tüm hususlar şirketimizce harfiyen uygulanmakta ve bu kapsamda mağazalarımıza sık sık denetimler yapılmakta, olumsuz herhangi bir durum ile karşılaşılmamaktadır. Mağazalarımızda, Gıda Hijyen Yönetmeliği ve Hayvansal Gıdalar İçin Özel Hijyen Kuralları Yönetmeliği hükümlerine ait tüm kurallara uyulmakta, Koronavirüs bulaşmasının engellenmesi için, çalışan ve müşteri temas yüzeylerinin günlük ve gün içinde belirlenen periyotlarda temizliği ve dezenfeksiyonunun sağlanması konusunda hassasiyetle çalışılmaktadır.

09.04.2020 tarihinden itibaren ise Sağlık Bakanlığı tarafından “Kapalı işyeri/ofisler için Covid-19 İçin Alınacak Önlemler” başlığı ile hazırlanmış olan broşürler tüm mağazalarımıza çalışanlarımızca görünür yerlerde afiş şeklinde asılmakta ve önlemlerin uygulanmasına dikkat edilmektedir. İşbu broşürde yer alan bilgiye göre; “İşyerinde COVID-19 pozitif bir kişinin varlığı durumunda, İl/İlçe Sağlık Müdürlüğü Bulaşıcı Hastalıklar Birimine ivedilikle bilgi verilmelidir. Maske takma kurallarına tam uyularak çalışılan bir iş yerinde, bir çalışanın COVID-19 pozitif çıkması durumunda etrafındaki kişiler yakın temaslı kategorisinde değil, temaslı kategorisinde değerlendirilmelidir. COVID-19 pozitif kişinin takip ve tedavisi sağlık kuruluşunca yönetilmelidir, diğer çalışanlar maskesini takarak çalışmaya devam etmelidir. İl-ilçe Sağlık Müdürlüğü tarafından, hastalık belirtileri açısından 14 gün süreyle takip edilmelidir.” denilmektedir. Sağlık Bakanlığı tarafından dahi işyerileri için vaka tespiti durumunda öngörülen tedbirler ve uygulamalar bu şekilde belirtilmiştir."

İlgili Haberler