Orta Doğu’da "havadan" 14 milyar dolar!

A+A-
Kenan AKIN

İstanbul’un gecelerini; sadece, ses, saz, söz, tiyatro, sinema; kısacası sanat, kültür ve spor faaliyetleri renklendirmiyor.
Çoğu ne yazık ki, medyada yer almayan, önemli politik, ekonomik ve sosyal toplantılar da eksik olmuyor.
Taksim Toplantıları, Bâb-ı Ali Toplantıları, Marmara Grubu Vakfı Toplantıları, Ekonomi Muhabirleri Toplantıları ve Türk Edebiyatı Vakfı Toplantıları bunların başında geliyor.
Geçen hafta, TEDEV’de, candan arkadaşımız ve değerli meslektaşımız Servet Kabaklı  “Hatıralar Işığında 40 Yıl”  başlığı altında unutulmaz gazetecilik yıllarını dile getirmiş bulunuyor.
Aynı zaman da Türk Edebiyat Vakfı’nın Başkanı olan Kabaklı’ya başarılı ve mutlu nice  “meslek yılları” dilemek ve içtenlikle kutlamak gerekiyor.
TEDEV’de her Çarşamba saat 17’de önemli konuşmalar yapılıyor.
Bab-ı Ali Toplantıları’nda yarın Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım söz alıyor.
Marmara Grubu Vakfı Akademik Konseyi Toplantısı’nda konuşan, Türk Hava Yolları Genel Müdürü Temel Kotil’in açıklamalarını da, kamuoyu ile paylaşmak icap ediyor.
İstanbul’a üçüncü havaalanı yapılması gerektiğine inanan Kotil, bu sayede sadece Orta Doğu’dan 14 milyar dolarlık gelir sağlanabileceğini öne sürüyor.
İstanbul’un “Mega Hub”  yani uluslararası üstün ve kaliteli süper hava hizmeti vermesi gereğine dikkati çeken Kotil, karbon emisyon vergisi ödememek için birçok uçağın Uzakdoğu’dan Beyrut’a iniş yaptığını, daha sonra buradan Avrupa’ya gittiğini ifade ediyor.
Büyük bir havaalanı olsa, o bölgeden gelen bütün uçakların Beyrut’a değil İstanbul’a ineceğini de öne süren Kotil, bağlantılarla birlikte 14 milyar dolar ciroluk kapasitenin mevcudiyetini önemle vurguluyor.
2012 sonlarına kadar 220 hatta uçacaklarını söyleyen Kotil, dünya birincisi olmak için 60 noktaya daha uçmalarının yeterli olacağını, yüzde 20 büyüme hızına sahip olduklarını belirtiyor.
38 milyon yolcu hedefleyen Türk Hava Yolları, Lufthansa’nın 55 milyon yolcu sayısına yetişmek için daha çok çalışmak gereğini de sözlerine ekliyor.
Türkiye’nin doğunun batısı, batının doğusunda bir bölge olması nedeniyle Onur, Pegasus ve Atlas Havayolları’nın da bu işten çok kârlı çıkacaklarını kaydeden Kotil, Türk Hava Yolları’nın giderlerine değinirken, uçak satın almanın giderlere %9 gibi bir oranı varken, ikram hizmetinin bu orandaki payının % 5 olduğunu, geriye kalan %31 akaryakıt ve %21 personel gibi giderlerin bulunduğunu, kısaca ikramla yolcu satın aldıklarını ve uçak fiyatı kadar bu ikramlara para harcandığını anlatıyor.
Temel Kotil, THY’nin marka değerinin çok yüksek olduğunu, geçen yıl Skytrax ödüllerinde 100 yolcunun %2’sini taşımalarına rağmen %98, markadan dolayı oy verildiğini ve birinci seçildiğini hatırlatıyor.
Gelecek ay Avrupa Havacılık Birliği’nin verilerinin açıklanmasıyla British Airways’ı geçmelerini ve Avrupa 3.sü olmayı beklediklerin ifade eden Kotil, network büyüklüğünde dünyada 8. olduklarını ve 2012 yılında bunu daha da yukarılara çekmek istediklerini söylüyor.
Aralarında Rona Yırcalı, Ümran Kumcuoğlu, Ertuğrul Kumcuoğlu, Prof. Dr. Sema Kalaycıoğlu, Prof. Dr. Ersin Kalaycıoğlu, Prof. Dr. Nevzat Yalçıntaş, Müjgan Suver, Akkan Suver, Engin Köklüçınar, Nezihe Timur, Necdet Timur, Yüksel Çengel, Yusuf Bolayırlı, Prof. Dr. Ahmet Samsunlu, Prof. Dr. Sedefhan Oğuz, Doç. Dr. Uğur Özgöker, Nurdan Sönmez, Yalçın Sönmez, Cafer Okray, Prof. Dr. Nedret Kuran Burçoğlu, Prof. Dr. Ali Nezihe Bilge, Prof. Dr. Nilüfer Eğrican, Tamer Celacun, Dr. Nimet Kaşgarlı, Oktar Ataman, Lale Aytaç Nalbant, Arif Nalbant,Yüksel Önel ve Kutay Sukan gibi isimlerin bulunduğu davetliler, THY Genel Müdürü Temel Kotil’in açıklamalarından memnunluk duyarken, çoğu çetrefilli sorulardan da kendilerini alamıyorlardı.

  • Yorumlar 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları