Otizmin nedenleri (3)

19. Ailelere vermek istediğimiz mesaj eğitimi sadece okulda yapılan bir çalışma olarak düşünmemeli. Çocuk okula gidiyor olsa bile onunla düzenli ve sistemli olarak konuşma eğitimi ve dışarıda olma, içe dönememe eğitimi verilmelidir. Güven duygusu duymalı ve korunduğunu bilmelidir.
20.  Çok nadir de olsa üniversiteye bile gidebilirler.
21. Bazı otistik çocuklar yüksek zekâlı olabilirler. Normal zekâlı çocuklarla birlikte okula gidebilirler. 22.  Otizm sabit bir tablodur, bu tablonun içinde değişik oranlarda farklılıklar görülebilir.
23. Otistik çocukların eğitim alacakları kurumlarda psikologların bulunması gereklidir. Çocukların sadece korunmasının yapıldığı depo kurumlar bu çocuklar için uygun değildir.
24. Ailenin vereceği eğitimin yanında mutlaka ek eğitim verebilecek bir okul olmalıdır. Bu tür okullarda otistik çocukların eğitimini düzenleyebilecek otizm konusunda bilgili ve eğitimli psikologlar bulunmalıdır.
25. Otistik çocuk ona eğitim veren kişiye güven duymalı, o kişi tarafından korunduğunu bilmelidir. 26. Otistik çocuğun eğitimi istemesini sağlayabilmek için otizmi iyi bilen ve tanıyan eğitimci ile çalışılmalıdır. Bu tür eğitimciler çocuğun eğitimi istemesi için onunla farklı bir diyaloga girerler. Önce güvenini kazanır, sonra onun eğitime yoğunlaşmasını sonra eğitimi istemesini sağlarlar. Bu konuda beklerler. Ne zaman harekete geçeceklerini bilirler ve aileyi eğitimin zamanı konusunda, zamana yayılması konusunda düzenli olarak bilgilendirirler.
27. Öğrenciler bilgi almaya hazır olmalıdırlar. Öğrenciyi eğitim için hazırlamak gerekir. Sadece öğrenciyi değil, eğitim yapılacağı ortamı, saati ve eğitimde kullanılacak materyallerin hazırlanması gerekir. Her çocuk için farklı öneriler gerekir.
28.  Öğretmen veya Eğitimci onlara nasıl yaklaşacağını bilmelidir.
29. Farklı öğretmenler eğitimde yer alacaksa her bir öğretmen diğerinin kaldığı noktayı veya yaptığı çalışmaları bilmeli ve yakından takip etmelidir. Bu çocuklar için eğitim küçük grupta veya sınıfta 8-10 kişi olarak eğitim verilmelidir.
30.  Öğretmen ,eğitimci ve psikolog düzenli olarak birbirleriyle iş birliği halinde olmalı, her biri otistik çocuğun tedavisinde aileyi bilgilendirmelidir ve otizmin tedavisi konusunda kendi bilgilerini yenilemeli, son gelişmeleri takip etmelidirler.
31. Otizmin tedavisinde hem çocuk hem aile göz önünde bulundurulmalı. Ailenin şartlarına göre eğitim düzenlenmelidir.
32. Her çocuk için farklı öneriler ve uygulamalar gerekebilir.

Yazarın Diğer Yazıları