Otizmin nedenleri (3)

33. Geçişler çok önemlidir. Eğitimcinin değişmesi bu çocuklarda zorluk yaşamalarına neden olabilir. Eğitimlerin düzenli ve sürekli olması, aksamaması sağlanmalıdır.
34. Otistik bir çocuğun çalışabilmesi için atölye olmalı. Otistik çalışmalıdır. Otistik çocuk boş durmamalı, düzenli olarak çalıştığı zaman sterotipik hareketlerini yapmaktan vazgeçecek bir süre sonra bu hareketlerini unutacaktır. Sosyal olabilmesi için birlikte hareket edebilirler.
35. Otistik bir çocuğun öğrenebilmesi için sürekli ve düzenli motive edilmesi gerekir.
36. Anlatılan konunun başını ve sonunu bulmakta zorlanırlar. Bir olayı dinlerken, anlarken takip etmekte zorlanırlar.
37. Çevrelerine bağımlıdırlar. Destek kişileri olmalıdır. Okulda koçu, eğitimcisi onu rahatlatan kişi olmalıdır. Onu rahatlatan kişi dışardan bir kişide olabilir.
38.  Sosyal olabilmesi için eğitimcisiyle onu rahatlatan kişi birlikte hareket etmelidirler. Çocuk kimse ile konuşmuyor, arkadaşlarıyla konuşuyor.
39. Yapamıyor diye onu kendi haline bırakmamalıdırlar. İstemiyor dememelidirler.
O bir engellidir. Bazı konularda isteksiz olabilir. İsteksiz olması veya işin başında istemiyormuş gibi görünmesi eğitimcinin gözünü korkutmamalıdır.
40.  Okulun yaklaşımı hep esnek
olmalıdır.
41. Çocuk kimseyle konuşmuyor, arkadaşlarıyla konuşmuyorsa sınav evde yapılabilir.
42. Otizm yaşam boyu devam edecek bir durum olduğundan dolayı bu duruma ailenin uyumu önemlidir.
43. İş bulabilir mi? Yaşamının sınırları nedir? Otistiklerin içinde çok azı kendi ayakları üstünde durup çalışabilirler. Diğer bölümüne bu iş için olan özel ve devlet kurumları, aileleri ölse bile bakımlarını üstlenir.
44. Özel mahallerde yaşayabilirler.
45. Otistiklerin %65i’ne erken tanı konmuştur.
46. Otizmle birlikte farklı özürler de var ise bu çocukları eğitimi sadece otizim tedavisiyle kalmadan diğer özürlerin de tedavisinin yapılması gerekli olacaktır. Otistiklerin bazılarında matematik, sanat, müzik gibi alanlarda üstün yetenekler olabilir.

Yazarın Diğer Yazıları