RAV4 etkilemeyi başarıyor

RAV4 etkilemeyi başarıyor
Toyota’nın SUV segmentinde yer alan RAV4, hem arazide hem de şehirdeki başarılı performansı ileöne çıkıyor

Toyota’nın SUV segmentinde yer alan RAV4, hem arazide hem de şehirdeki başarılı performansı ile öne çıkıyor. Aracın yüksek yapısı ve geniş bagaj hacmi abileriyle yarış içinde olduğunu gösteriyor. RAV4’ün 2.0 benzinli 4X4 modeli bu hafta konuğumuz oldu. 

Güçlü ve havalı

Pazarda oldukça iddialı olan 150’yi aşkın ülkede 4,5 milyondan fazla satış adedine ulaştı. Bugüne
kadar 1,2 milyon satış adedi ile Avrupa pazarında da haklı bir başarıya imza atan RAV4 modeli, 2008 - 2012 yılları arasında yüzde 18 oranında büyüyen ve 19 modelle rekabetin en yoğun olduğu
Avrupa SUV segmentinde 4x4 köklerinden güçlenen yeni nesliyle iddiasını sürdürüyor. Binek otomobiller kadar başarılı bir sürüş sergileyen RAV4 hafif arazi koşullarında kolaylıkla yol alan RAV4 macera sevenlerin istediği her şeyi sunan bir otomobil. Zorlu ve keskin virajlarda bile özgüveninden ödün vermeyen, başarılı süspansiyonu sebebi ile yoldan gelen darbeleri zorlanmadan emebilen RAV4 rahat bir yolculuk sunuyor. RAV4’ün keskin bakışlı farları, ön ızgara tasarımı ve gündüz yanan LED farları ve heybetli duruşu ile farklılığını ortaya koyuyor. Yeni RAV4’ün uzunluğu bir önceki nesile göre 205 mm artarak 4570 mm’ye ulaşmış. Genişliği 30 mm ve dingil mesafesi 100 mm arttığı
halde Yeni RAV4, 10.6 metrelik dönüş çapı ile sınıf lideri manevra kabiliyeti sunuyor. Tavan yüksekliği 25 mm azaltılan Yeni RAV4’ün ‘Air Management’ tasarım yaklaşımıyla elde edilen 0.31 Cd aerodinamik katsayı ile ekonomik sürüş destekleniyor. Aracın iç mekanını geçildiğinde sizi geniş, ferah ve havalı bir ortam kırşılıyor. Kullanılan kaliteli malzeme ve başarılı işçilik Toyota’nın tüm modellerinde olduğugibi RAV4’te de devam ediyor. Konuğumuz olan RAV4’ün premium
donanımlı versiyonunun orta konsolunda bulunan navigasyon sistemine sahip dokunmatik özellikli ekrandan müzik sistemi ve geri park kamerasına müdahale edebiliyorsunz. Ayrıca bu sistemlere direksiyon üzerinden de müdahale edilebiliyor. Bana göre RAV4’ün iç mekanı gerçekten örnek alınması gerekli olanlarından. Kendine özgü yapısıyla şık görünen orta konsol büyük kumanda düğmeleri ve navigasyon ekranı ile gayet şık görünüyor. Anahtarsız giriş ve çalıştırma özellikleri bulunan test aracımız orta konsolun sol alt tarafında bulunan buton ileçalıştırılıyor. Toyota’nın arazi
konusundaki tecrübelerini kullandığı modelin eğim iniş kontrolü ve spor modunu devreye alan buton direksiyonun sol tarafında yer alıyor. Sürücü koltuk arkası yüksekliği 30 mm artırılan ve oturma bölgesi uzunluğu 20 mm artırılan yeni RAV4’ün destekleri artırılarak ve gerliştirilerek daha konforlu bir yolculuk sunuyor Yeni RAV4’te en dikkat çekici yeniliklerden biri olan ve yukarı doğru açılan bagaj kapağı otomatik ve kademeli olmasının yanısıra sürücünün boyuna göre hafızalı olarak kontrol edilebiliyor.

 

1-030.jpg