Bu yarışmayı izleyenler restorana gitmez!

TV 8’de yayınlanan “Masterchef Türkiye”nin izlenme oranları ilk iki günün sonunda beklenenin altında kaldı.

AB Grubu izleyici biraz daha ilgili, bunu da son dönemlerde özellikle iş hayatının yoğun stresinden bunalarak kendini gurmeliğe vuran, hatta mutfağa girip moda tabirle “füzyon” arayışlarına kaptıran iş insanlarının sayısının artışıyla bağdaştırabiliriz. Bu yarışmaya katılanların büyük bölümü restoran mutfağı deneyimi olan şef adayları. Ancak bakıyoruz, hiçbiri Türk mutfağının en lezzetli yemeklerinden biri olan “Elbasan tava”yı yapmamış, hiç yememiş, hatta birçoğu duymamış bile. Yine bakıyoruz, hijyen anlayışı sıfır. Yoğurduğu kıymanın tadına eliyle bakan şefin, elindeki kıymayı tekrar karışıma dahil ettiğini görünce insanın dışarıda yemek yeme iştahı kalmıyor. Yarışmacıların çoğu temel bilgilerden yoksun. Şef adaylarının düzeyi böyleyse, vay Türk mutfak kültürünün haline!

Manşetler