Diziler ve sosyal sorumluluk

Bir dönemler, yani efsane olduğu dönemlerde “Çocuklar Duymasın”ın her bölümünde bir toplumsal mesaj verilmesi alışkanlık haline getirilmişti.

Çocukların dişlerini fırçalamasından bir hastalığa dikkat çekmeye kadar hemen her konuda... Bu durum diğer dizilere de büyük ölçüde örnek olmuştu. Adeta “Kamu spotu” gibi, toplumsal duyarlılık beklenen konularda çok fazla kişiye ve etkili bir biçimde ulaşan bu yapımlardan yarar bekleniyordu. Aslında, dozunu kaçırmadıktan sonra doğru bir yoldu, bu. Şimdi buna başka yöntemler de eklendi. Örneğin bir dizinin göz kamaştıran setinde oyuncularla buluşmak. Bunun toplumsal yararlılık tarafı nedir derseniz, anlatalım: Bu set ziyareti sosyal medyadan açık artırmaya çıkarılıyor, kazananın verdiği para bir toplumsal projeye yönlendiriliyor, böylece iki tarafın da hayali gerçekleşmiş oluyor. Son olarak, “İstanbullu Gelin” dizisi için yapıldı, devamı da gelir diye umuyoruz.

Manşetler