Son anket sonuçları açıklandı! Korona virüs hayatı nasıl etkiledi?

Son anket sonuçları açıklandı! Korona virüs hayatı nasıl etkiledi?
Araştırma şirketi AdColony, dünya üzerinde binlerce insanın hayatını kaybetmesine neden olan korona virüs salgınına ilişkin son anket sonuçlarını açıkladı. Yapılan anket çalışmasında, koronanın insanların hayatını nasıl etkilediği bir kez daha gözler önüne serildi.

Avrupa, Orta Doğu ve Afrika’da 14-75 yaş arası katılımcılara “Korona virüs Etkisi Araştırması” yapıldı. Türkiye dahil, dünya üzerinde dört bölgede gerçekleştirilen araştırmada, korona virüsün insanların hayatlarını nasıl değiştirdiği bir kez daha gözler önüne serildi.

Araştırma şirketi AdColony’nin, dünyanın her bölgesini etkisi altına alan korona virüs salgını sadece Türkiye'de değil tüm dünyada insanların kişisel alışkanlıklarını ve tercihlerini radikal şekilde değiştirmeye zorladı.

Söz konusu araştırmada, tüm dünyayı etkileyen virüs salgını sadece Türkiye’de değil, birçok ülkede insanların alışkanlarını ve tercihlerini değiştirmeye zorladığını görüldü. Herkes evde kalarak daha fazla ev temizliğine özen gösterirken, katılımcıların yüzde 53'ü daha fazla ev temizliği yaptığını söylüyor.

“MARKET ZİYARETLERİ AZALDI”

Gündelik olarak uğranılan market ziyaretleri de azalarak yerini online alışverişe bıraktı. Katılımcıların yüzde 27'si market ziyaretlerini en aza indirdiğini ve yüzde 38'i ise artık online alışverişe geçiş yaptı.

Mobil oyunlar evde yapılan aktivitelerin en başında gelmeye devam ediyor. Katılımcıların yüzde 46'sı her gün mobil cihazlarından oyun oynadıklarını, yüzde 26' sı ise mobil cihazlarına yeni oyunlar yüklediklerini söyledi. Katılımcılardan yüzde 82'si mobil oyunların kendilerini gündelik stresten uzaklaştırarak rahatlattığını söyledi.

Reklam verenlerin potansiyel müşterilerine ulaşmak için bu dönemde en etkili yol olan mobil reklamlar alanına kaydığı görüldü.

Katılımcıların yüzde 25'i ihtiyacı olabilecek ürünü fark ettiren reklamları tercih ederken, yüzde 35'i user-initiated denilen kullanıcı tarafından kontrol edilebilen reklamlara daha sıcak yaklaşıyor.

AdColony Genel Müdür Volkan Biçer, korona virüs ile ilgili mobil dünyada olan değişime dikkati çekerek, şu ifadelere yer verdi:

“Korona virus aktif sosyal yaşamı sınırlandırıp ve fiziksel mesafeyi artırdıkça, insanların dijitale daha da yakınlaşması tabi ki kaçınılmaz oluyor. AdColony olarak biz de 30 ülkeyi yönettiğimiz İstanbul ofisimizdeki 180 çalışanımızla birlikte 10 Mart günü itibariyle evden çalışma sistemine geçtik ve online toplantılar ve iş takibi ile süreci yönetmeye devam ediyoruz. Evde geçirdiğimiz vakit arttıkça, günlük stresten kaçmak için de en kafa dağıtıcı yöntem olarak mobil oyunlar karşımıza çıkıyor. 24 Şubat haftası ile 9 Mart haftasını karşılaştırdığımızda, mobil oyun oynama sürelerinde yüzde 21 artış olduğunu görüyoruz. Oyun uygulamalarındaki trafiklerde de bu iki hafta arasında yüzde 14,6'lık bir artış bulunuyor. Aynı şekilde yapılan araştırmalara göre kullanıcılar yüzde 21 daha fazla oyun içi reklam izliyorlar. Bu da reklam verenler için oyunların yine bir mecra olarak gündemde kalmasını sağlıyor”