Taşımacılık sektöründe büyük çöküş

Taşımacılık sektöründe büyük çöküş
Sözcü gazetesi yazarı Emin Çölaşan, bugünkü köşe yazısında taşımacılık sektörü üzerinde durdu. Çölaşan, sektörün batma noktasına geldiğini vurguladı.

Taşımacılık sektörü, döviz krizinin uluslararası ihracat-ithalat yönüyle şüphesiz öne çıkan aktörlerinden. Sözcü yazarı Emin Çölaşan, taşımacılık sektöründen biriyle yaptığı sohbeti köşesine taşıdı. Yazar, sektörün 'batıştayız' çığlığının hükümet yetkililerinden bir karşılık bulmadığına dikkati çekti. Çölaşan, "Geçenlerde bu sektörün duayenlerinden biriyle konuşurken bana acı durumu anlattı. Israrla söylediği bir şey vardı: 'Batıştayız" diye yazdı.

"MALİYET ŞİMDİDEN YÜZDE 30 ARTTI"

İrili ufaklı onlarca firmanın faaliyetini durdurduğu, ve Avrupa'ya TIR gönderilemediği belirtilen yazıda, "Avrupa'nın en güçlü kara nakliye filosunu kendi ellerimizle çökertiyoruz…” vurgusu yapıldı. Nedenine ilişkin Çölaşan, “Çünkü özellikle son döviz kurlarıyla birlikte Türkiye'nin ithalatı çok azaldı. Dönüşte alınması gereken ithalat yükü olmayınca Türkiye'deki ihracatçı da vasıta bulamıyor. İhracatçının maliyeti şimdiden yüzde 30 artmış durumda” dedi.

Emin Çölaşan köşe yazısında şu ifadeleri kullandı:

“Türkiye'de taşımacılık sektörü, özellikle uluslararası taşımacılık çok önemli. Geçenlerde bu sektörün duayenlerinden biriyle konuşurken bana acı durumu anlattı.
Israrla söylediği bir şey vardı:
“Batıştayız.”
Sözlerini özetliyorum:
“Uluslararası nakliye stratejik bir alandır. Ülkemizin can damarlarından biridir. Bugün bu sektör tam anlamıyla can çekişir durumda. Avrupa'nın en güçlü kara nakliye filosunu kendi ellerimizle çökertiyoruz…”
Bunlar bizim hiç bilmediğimiz ve üzerinde durmadığımız konular…

İrili ufaklı onlarca firma faaliyetini durdurmuş ve Avrupa'ya vasıta (TIR) gönderemiyor.
Anlatırken nedenini sordum.
“Çünkü özellikle son döviz kurlarıyla birlikte Türkiye'nin ithalatı çok azaldı. Dönüşte alınması gereken ithalat yükü olmayınca Türkiye'deki ihracatçı da vasıta bulamıyor. İhracatçının maliyeti şimdiden yüzde 30 artmış durumda.”
Dertleri büyüktü. Sektörün duayeni anlatmayı sürdürüyordu:
“Vasıtalar parka çekiliyor. Onlarca küçük firmanın yanında, yüzlerce vasıtası olan dev firmalar bile iflas etti, ya da etmek üzere. Sektör resmen can çekişiyor. Uluslararası taşımacılığımız bu ağır yüklerin altından kalkamaz duruma geldi.”