Kullandığınız telefonda bu şikayetler varsa dikkat! Firma tüketiciye yeni telefon verecek

Kullandığınız telefonda bu şikayetler varsa dikkat! Firma tüketiciye yeni telefon verecek
Alınan cep telefonunun aynı marka ve modeldeki diğer cep telefonlarına göre ekranının daha soluk ve sarı renkte olması sebebiyle yapılan şikayet haklı bulundu. Tüketicinin cihazın değiştirilmesi için yaptığı başvuru, Tüketici Hakem Heyetince kabul edildi.

AA

Avukat Mehmet Akyüz, babasına bir cep telefonu satın aldı. Cihazı bir süre kullanan Akyüz, cep telefonunun ekran renginin daha soluk ve sarı renkte olduğunu fark etti. Aldığı cihazı aynı marka ve modelde başka telefonla karşılaştıran Akyüz, karşılaştırdığı telefonun ekranının daha beyaz ve canlı durduğunu gördü.

Akyüz, telefonu satın aldığı firmaya geri götürdü ve firma telefon üzerinde yaptığı inceleme sonucunda cihazdaki aydınlatmanın diğer cihazlara göre daha soluk olduğunun tespit edildiğini belirterek kamera değişimi yaptı. Sorunun devam ettiğini belirten Akyüz, firmadan telefonun değiştirilmesini istedi. Firma cihazı değiştirmeyince de Tüketici Hakem Heyetine başvurdu.

CİHAZ ''AYIPLI MAL'' SAYILDI, DEĞİŞİMİNE KARAR VERİLDİ

Başvuruyu inceleyen Malatya Yeşilyurt İlçe Tüketici Hakem Heyeti, dosyada bilirkişi görevlendirdi. Bilirkişi raporuna göre, cep telefonundaki ton farklılığının ürün kullanımı esnasında gerek dokunmatik hassasiyeti gerekse diğer fonksiyonların kullanımında herhangi bir olumsuzluğa sebebiyet vermediği belirtildi. Ancak telefonun görsel olarak tanıtım filmleri ve reklamlarındakinden farklı görünüyor olması nedeniyle son kullanıcı statüsünde olan tüketicinin beklentilerini karşılamayabileceği vurgulanan raporda, bu farklılığın üretici tarafından farklı firmalardan alınan ekran üretim hizmetinden kaynaklandığı ifade edildi.

Raporda, hangi tona sahip ekranın hangi cihaza monte edildiğine dair bir kayıt bulunmadığı ve ürün ambalajı üzerinde de son kullanıcıya seçme şansı tanıyabilmek açısından buna dair uyarı veya açıklayıcı bilgi bulunmadığı aktarıldı. Tüketici Hakem Heyeti, bilirkişinin bu görüşü doğrultusunda tüketicinin talebinde haklı olduğu kanaatine vardı. Bu nedenle başvuru sahibinin talebini kabul eden hakem heyeti, söz konusu cep telefonunun tüketiciden alınarak ayıpsız misliyle değişiminin sağlanmasına karar verdi.

"FİRMANIN SARI, BEYAZ VE MAVİ RENKTE 3 FARKLI EKRAN ALTYAPISI KULLANDIĞINI SÖYLEDİLER"

Avukat Mehmet Akyüz, dünyaca ünlü ABD''li bir markadan satın aldığı telefonu ile etrafındaki kişilerle aynı anda çektikleri fotoğraflarda farklılık olduğunu, kendi cep telefonunun ekranındaki görüntünün daha soluk göründüğünü fark ettiğini söyledi. Bununla ilgili telefonu satın aldığı firmaya başvurduğunu belirten Akyüz, "Teknik servis elemanı bana bu marka veya diğer teknolojik firmaların sarı, beyaz, mavi şeklinde 3 farklı ekran altyapısı kullandığını, bunları tüketicinin bilmediğini, şansa sarı da gelebileceğini, beyaz da gelebileceğini, mavi de gelebileceğini söyledi." dedi ve sözlerini şöyle sürdürdü "Bana ''ekran değişikliği yapabiliriz'' dediler. Peki ekran değişikliği olduğu zaman beyaz ekran takacak mıyız? dedim ''Hayır o belli değil. Sarı da gelebilir, beyaz da gelebilir, mavi de gelebilir. Biz de bilmiyoruz. Bu sizin şansınıza kalmış bir şey'' dediler."

"TÜKETİCİNİN HERHANGİ BİR SEÇİM HAKKI OLMADIĞINI ÖĞRENDİM"

Bunun üzerine internette araştırma yaptığını ve bazı sitelerde bu konudaki şikayetlere rastladığını aktaran Akyüz, "Bu konuyu araştırdığımda gerçekten bu firmanın televizyonda olsun, basında olsun, billboardlarda olsun bu cihazla ilgili reklam verdiğinde bembeyaz, böyle canlı, insanı kendine çeken bir ekranı, ürünü pazarladığını, ancak son seçim hakkı olan tüketiciye geldiği zaman tüketicinin herhangi bir seçim hakkı olmadığını, rastgele beyaz, sarı veya mavi gelebileceğini öğrendim." dedi.

Akyüz, bunu öğrendikten sonra Tüketici Hakem Heyetine yaptığı başvurunun da haklı bulunduğunu aktardı.

Tüketicinin bu şekilde verilen reklamlarla yanıltıldığını kaydeden Akyüz, şöyle konuştu:

"Bu teknoloji firması bir ürün ürettiği zaman normal, pro, pro max şeklinde üretiyor. Bunları kaliteli, daha kaliteli, daha büyük ekran şeklinde üretiyor. Bu özellikleri satış billboardlarında belirtiyor. Biz tüketici olarak bunları seçebiliyoruz. Daha büyük ve daha küçük olmasını seçebiliyoruz. Ancak ekran olarak bize herhangi bir şekilde bir bildirim yapılmıyor. Böyle bir bildirim yapılmadığı için bizim de seçme hakkımız olmadığı için burada tüketici olarak bize bir ayıplı mal satılmış oluyor. Çünkü ben oradaki beyaz ekrana aldanarak ve güvenerek o cihazı seçtim. Bu cihazların gerçekten fiyatları çok yüksek."

"BU KARARIN EMSAL OLABİLECEĞİNİ DÜŞÜNÜYORUM"

Akyüz, bu kararda birlikte aynı cihaz, marka, modeli satın alan kişilerin telefonlarını kıyasladıklarında ortaya çıkan farklılık nedeniyle Tüketici Hakem Heyetine başvurarak haklarını koruyabileceklerini belirterek, "Bize ekranlarda beyaz gösteriliyor. Satılan sarı çıkıyor. Yani bu nedir? Bir ayıplı maldır. Bununla ilgili ben bu kararın emsal olabileceğini düşünüyorum. Bütün tüketicilerin, yani son seçme hakkı olan kişilerin kendi haklarını savunmasını şiddetle tavsiye ediyorum." dedi.

Tüketici Hakem Heyetinin verdiği karara 15 gün içinde itiraz edilebildiğini kaydeden Akyüz, "Ancak karşı taraftan şimdiye kadar bize ulaşan bir itiraz bulunmadı. Bundan dolayı Tüketici Hakem Heyetinin kararı kesinleşmiş oldu." ifadelerini kullandı.

Akyüz, firmanın Tüketici Hakem Heyetinin verdiği kararı uygulamak zorunda olduğunu belirtti.

İlgili Haberler