TSM'de bir soluk "Altın Elma"

Amasya, 2002'den beri önemli bir yarışmaya sahne oluyor; Altın Elma. Arada çeşitli nedenlerle yapılamayanlar oldu. Ancak bu yıl 13. organizasyonu izledik. Bu mütevazı kentin bütçesinin böylesi bir yarışmaya müsait olmadığının biliyoruz. TRT'nin tam kadro destek vermesi başarıyı getirdi. Belediyenin de iyi niyetli katkılarını gözlemledik. En başta da Başkan Cafer Özdemir ve "Koordinatörlük" görevini üstlenen yardımcısı Osman Akbaş'ı tebrik etmeliyiz.

Yasemin Pamukçu'nun sunuculuğu başarılıydı. Jürideki isimlerin hepsi birbirinden değerliydi. Kutlu Payaslı, Sadun Aksüt, Melihat-Necip Gülses çifti, Mahmut Oğul, Ali Şenozan'ın da aralarında bulunduğu Türk Müziği ustaları oradaydı. Şef Özgen Gürbüz yönetimindeki TRT ses ve saz sanatçıları mükemmeldi. Canlı yayını gerçekleştiren yönetmen Muhsin Yıldırım ve ekibi işlerini iyi yaptılar. Görüntüden ses düzenine kadar kusursuzdu.

Büyük alaka

İlgiyi anlamak için, 124 bestekârın 571 eserle başvurduğunu söylemek yeterli. Bunlar arasından 10'u seçilip büyük finalde yarıştırıldı. Sonuçta birinciliği Erol Başara'nın "Hâlâ senin aşkınla yanıyorum"u kazandı. Benim için enteresan olan tarafı da yazmak istiyorum. Not alırken, finalistler arasında sadece Başara'nın çalışmasının Kürdilihicazkâr olduğunu fark etmiştim. Dostlarım iyi bilir, Türk Müziği makamlarında ayrım olmaz ama benim tutkunu olduğum Kürdilihicazkâr'dır. Bu yüzden ayrı mutluluk duyduğumu itiraf etmeliyim.

Final şarkılarını beş TRT solisti seslendirdi. Burcu Göktürk'ün okuduğu ikinci beste büyük ödülü kazandı. Bu kız gerçekten iyi yorumcu. Diğer solistler Alp Arslan, Tuğçe Bala, Seda Gökkadar, Nusret Yılmaz da genç neslin başarılı isimleri. Gecenin en şık giyinenini seçsem, bu da kesinlikle Yılmaz olurdu.

Yeni marş

Bir konuya daha dikkat çekeceğim. Mansiyon olan şarkılardan Cavit Ersoy'a ait olanın sözleri çok özeldi. "İlkbaharımsın, sonbaharımsın. Hem yazımsın, hem kışımsın. Sen suyumsun, sen aşımsın" değişik tarzdı. İsmini bu kadar uzatmaya gerek yoktu. Sadece Türkiyem demek yeterli olurdu. Bu şarkı birkaç kez çalınırsa, Memleketim gibi marş haline dönüşür.

Altın Elma'lara sahip çıkmak müziğimize büyük katkıdır. Devam ettirmek TSM'ye hizmettir. Repertuvarımız bu sayede yeni eserler kazanacaktır.

***

Aynı ekrandan

Yine TRT Müzik'ten notlarla devam etmek istiyorum. Zeki Müren'i Anma Konseri "Masal Tadında" çok özenli olmasa da güzeldi. Bir vefa örneği idi. Birkaç kamera daha kullanılsa iyi olurdu.

...

Sevdiğim tabirlerden biri "ara sıcaklar"dır. TRT Müzik bu konuda fena değil. Siyah-Beyaz, nostaljik bir yapım. "Gülmek Serbest" ve polis isteklerine yer verilen "Bizim İçin Söyle" iyilerden.

...

Yapımcılığını Ahmet Hilmi Alanson'un, sunumunu Zeynep Doruk'un üstlendiği "Müzik Köşem" iyi izlenenlerden.

...

"Türkü Baba" Fatih Kısaparmak'ın "Kilimin Dili"ni kaçırmıyoruz. Hele "Türkmen Gelini" tarzı anlamlı türküler okunuyorsa.

...

"Sonsuz Şarkı" iki sevdiğim ismin katkılarıyla yayınlanıyor. Serkan Çağrı ile Zara'yı hem sanatçı hem insan olarak beğenenlerdenim.

...

Göksel Baktagir gibi kanun üstadı ile gurur duymalıyız. Kültür Bakanlığı sanatçısı, enstrümanını olağanüstü kullananlardan. Caz bile yapabiliyor. "Dalgalar" adını verdiği bir çalışması var ki, inanılmaz. Sıkılmadan defalarca dinleyebilirsiniz.

***

Biraz futbol

Rıdvan Dilmen'deki hırçınlık arttı. Fenerbahçe kaybetmiş ise, sinir katsayısının tavan yaptığı kesin. Hırsını bir yerde yeni partneri Murat Kosova'dan çıkarmaya çalışıyor. Oysa bu genç hem efendi, hem bilgili. Dilmen'in, fikrini kabul etmedi diye Kosova'ya "Kanala zarar veriyoruz" demesi yakışıksızdı.

Aynı Rıdvan "Karabük'ün hayali penaltısı"nı savundu. Galatasaray aleyhine çalınan yanlışı ise görmezden geldi. Dilmen'e yorumculuğa ara vermesini öneriyorum. Takımı düzelince yeniden başlasın.

Yazarın Diğer Yazıları