Tüketici de kim?

A+A-
Remzi ÖZDEMİR

Yuh olsun! BlackBerry’ye Yuh olsun ! Avea’ya Yuh olsun! Tele Servis’e! Siz,  Kim oluyorsunuz da, tüketiciyi yolunacak kaz görüyorsunuz. Siz;
Kim oluyorsunuz da, tüketiciyi kandırıyorsunuz. Siz; Kim oluyorsunuz da, tüketici ile alay ediyorsunuz.  Yuh olsun;
Tüketici haklarını koruduklarını iddia eden kurumlara. Siz; Kim oluyorsunuz da, tüketici adına hareket edip, tüketiciyi dikkate almıyorsunuz. Siz;  Kim oluyorsunuz da, görevinizi yerine getirmiyorsunuz. Çuvaldızı da kendimize batırıp şu soruyu soralım: “Biz ruh hastası mıyız ki, bizi bu kadar çok kandırmalarına izin veriyoruz.” Bu köşenin okurları bilirler ki, konu okurlarımızın hakkı olunca, netice alana kadar onların savunmasını yapar, mücadelelerine destek veririz. Bırakın gelişmiş ülkeleri, Afrika’da dahi tüketici bu kadar sahipsiz değildir. Böylesine uzun soluklu kandırılamaz.
Avea; kampanya yapıyor.
İki yıl sözleşme imzaladığınız zaman, size BlackBerry telefon veriyor. Sakın ola, bedava sanmayın. Avea; bir taşla üç kuş vuruyor.
Birincisi, rakip operatörün müşterisini kendi yanına çekiyor. İkincisi; telefon kampanyasından kazanıyor. Üçüncüsü; iki yıl boyunca taahhütlü satış yapmış oluyor.
Buraya kadar her şey normal. Kimsenin başına silah dayayıp satış yapmıyor.
Ancak, hiçbir tüketici kendisine imzalatılan sayfalar dolusu sözleşmeyi okumuyor. Okusa da anlamıyor. Avea, kampanya için vereceği telefonun ücretini iki yıl içinde geri alıyor. Ancak, telefon arızaları ile ilgili hiçbir sorumluluk kabul etmiyor. Kampanyadan BlackBerry aldınız. Telefon üç ay sonra arıza yaptı. İlk olarak nereyi ararsınız. Telefonu aldığınız Avea’yı. Telefona çıkan, sözleşmede telefon arızalarından sorumlu olmadıklarını, yetkili servisin aranmasını gerektiğini söylüyor. Yani, Avea devreden çıkıyor. Sattığı ürünün sorumluluğunu kabul etmiyor. Yetkili servis dedikleri Tele Servis ise yetkisiz servis.
Yetkili servisin sözlük anlamı; yetkisini doğru kullanmak, tüketicinin sorununu en kısa sürede çözmek, mağduriyetini gidermek ve de onu bilgilendirmek. Tele Servis’e telefon gönderen tüketicinin problemi çözülmediği gibi çile çektiriliyor. Daha önce de yazdık. Tele Servis’e telefon ile ulaşmak mümkün değil. Belki de işlerine geldiği için böyle davranıyorlar. Telefona tele sekreter çıkıyor:
 “50. sıradasınız” diyor. Bir saatten fazla bekliyorsunuz. Sıra size gelirken, telefon kapanıyor. Çile çekmekten hoşlanıyorsunuz, gün boyu sabırla aramayı sürdürüp, avuç dolusu para harcarsınız. Ancak nafile, çabanız boşa gider.
e-mail adresine mesaj atarsınız, cevap vermezler. Faks çekersiniz cevap vermezler.
Şikayet için halkla ilişkileri arasınız, telefonu açan olmaz. Genel müdürü ararsınız, telefonu açan olmaz. Bu satırların abartılı olduğunu düşünenler lütfen internette “tele servise şikayet” yazsın. Karşısına binlerce tüketici şikayeti çıkar. Hepsinin ortak noktası; aylar geçmesine rağmen arızalı telefonun değiştirilmemesidir. BlackBerry, ucuz bir telefon değildir. Cihaza sahip olmak isteyenler 1500-3000 lira arasında bedel öderler. Bu bedeli ödemelerinin sebebi; öncelikle telefon şirketine, sonra da operatöre duyulan güvendir.
Avea, bu güveni sözleşme imzalatırken, BlackBerry ise, sattığı ürünü sahiplenmeyerek boşa çıkarır. BlackBerry, kayar kapaklı Touch modeli genelde arızalı çıkıyor.
Söylenenlere göre; firma bu modelin üretimini durdurmuş. Yani; firma arızanın farkında. Telefonların satıldığı ülke Türkiye olunca, farkında olmuyor. Farkında olsaydı, telefonları toplar, yenilerini verirdi. Ayrıca internete “BlackBerry” yazıldığında telefonla ilgili şikayetler tüm dünyadan izlenebilir. emek ki, BlackBerry sorunu bilmesine rağmen, kendisine hesap soran olmadığı için beş maymunu oynuyor. Tüketici haklarını koruduklarını iddia eden dernek ve kurumlara düşen görev, bu sorunu tüketiciler adına takip etmektir. Eğer bir ürün için yüzlerce, binlerce ortak şikayet varsa, sorunla mücadele bireysel olmaktan çıkar, tüketici haklarını koruduklarını iddia eden kurumlar ve derneklerin asli görevi olur. Gelelim tüketicilere...
Madem problem çözülmüyor, şikayet için her kapıyı aşındırın. Size çile çektirenlerle, sizi mağdur edenlere dünyayı zindan edin. En basitinden protesto hakkınızı kullanın. Aynı firmanın ürünlerini bir daha kullanmayın, dostlarınıza da başınıza gelenleri anlatıp, kullanmamalarını önerin. Sözleşme imzalarken, Avea’nın size verdiği telefonla ilgili garantör olmasını şart koşun. Olmuyorsa, telefonu almayın. Her şeye rağmen alırsanız da, daha sonra sorun çıktığında pişman olmayın. Telefonu tele servise göndereceğinize, atın gitsin daha iyi. En azından canınız sıkılmaz.

  • Yorumlar 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları