Tüketici dernekleri

Türkiye’nin başına ne geldiyse şu dernek işinden geldi. Kimi kumar oynamak için dernek kurdu, kimi para toplamak için. Kimisi de keyfinden dernek kurdu.
Şu anda Türkiye genelinde 254 bin 956 dernek var. Bunların 102 bin 487’si faal durumda.
En az dernek 185 ile Kilis’te. Tabii ki en çok derneğin bulunduğu şehir İstanbul.
Türkiye’de en popüler dernekler tüketici dernekleri. 
Basında en çok açıklamaları yer alan tüketici dernekleri arasında Tüketiciler Derneği (TÜDER), Tüketici Hakları Merkezi (TÜ-MER), Tüketiciler Birliği, Tüm Tüketicileri Koruma Derneği (TÜKODEr), Tüketici Bilincini Geliştirme Derneği, Tüketici Hakları Derneği, Tüketiciyi Koruma ve Bilinçlendirme Derneği, Tüketiciyi Koruma ve Dayanışma Birliği Derneği ve Tüketici Destekleme Derneği gibi 74 dernek, gönüllü olarak tüketiciye hizmet veriyor(?)
Bu dernekler ne iş yapar?
Bu dernekler maalesef bilgi kirliliğinden başka hiç bir şey yapmıyorlar.
Son yıllarda bu derneklerden basına neredeyse yapılan tüm açıklamalar gazetelerde ve internet sitelerinde yer aldı.
Gazetelerin internet sitelerinde bu derneklerden gelen açıklamaların sağlıklı olup olmadığı araştırılmadan öylece yayınlanıyor.
Bu dernekler neler yapmadılar ki yıllarca Türk Telekom’dan sabit ücreti geri alacaksınız diye milleti Türk Telekom ile birbirine düşürdüler. Sonra GSM operatörlerine taktılar. 
Bu derneklerin son popüler konuları bankalar. Tabii ki konu banka olunca kredi kartı ücretleri ve dosya masrafları. Bu konuda artık o kadar çok bilgi kirliliği var ki bankalara bile gına geldi. Milleti iyice araştırmadan yaptıkları açıklamalarla bankaların önüne yığıyorlar. Sonuçta mağdur olan yine vatandaş oluyor.

GSM zam haberi
Geçen hafta tüm gazete ve internet sitelerinde en çok okunan ve tıklanan, bir tüketici derneğinin GSM operatörlerinin görüşme ücretlerine zam yapacağı açıklaması haberi oldu. İddiaya göre, GSM görüşmelerine zam yapılacak. Vatandaş GSM operatörlerinin adeta  çağrı merkezlerini kitledi.
GSM operatörleri bir açıklama yaparak zam planlarının olmadığını duyurdular.  
GSM operatörleri arasında kıyasıya bir rekabet varken, neredeyse tüm zamanlarının en ucuz görüşme ve internet paketi satmaya çalışan operatörler, tüketici derneklerinden çok basına kızıyorlar. Çünkü söz konusu haberi yapmadan zahmet edip bir arasalardı olayın böyle olmadığını öğrenirlerdi.
Şimdi burada şu soru akıllara geliyor:
Bu kadar çok tüketici derneği ne iş yapar? Hepsi vatandaşa hizmet vermek için gönüllü mü oldular.
Bu derneklerin büyük bir bölümünün basına açıklama yollamanın dışında hiç bir faaliyetleri yok. Hatta siz de bir tüketici derneği kurarak her gün gazetelerde haberinizi yayınlatabilirsiniz.
Mesela, Tüketiciye Akıl Verme Derneği gibi. Sonra oturup  en güncel konularda görüşünüzü yazıp gazetelere ve internet sitelerine yollayabilirsiniz. Göreceksiniz ki 3 gün içerisinde Başbakan kadar çok adınız ve resminiz basında çıkacaktır. Bence tüketicilerin, hakları kadar bu dernekler hakkında da bilinçlenmeye ihtiyaçları var.

Yazarın Diğer Yazıları