Tüketiciye saygı

A+A-
Remzi ÖZDEMİR

Türkiye’de en büyük problem, mevcut tüketici haklarının yasalara rağmen korunmaması. Sattığı ürün ve hizmetin arkasında durmayan şirketler yasa tanımazken, bazı şirketler var ki gerçekten takdir edilmesi gerekiyor. Tüketici şikayetlerinin en çok yoğun yaşandığı sektörlerden biri de GSM, yani cep telefonu servis sağlayıcıları. Bu ülke öyle haksızlıklar gördü ki geçmişte adeta 70 milyon Türk halkı ile dalga geçildi.
Sınırsız olarak satılan 1 milyona yakın hat, daha sonra bin dakikayı geçince, sözleşmeyi tek taraflı fesh edip yüz binlerce liralık fatura çıkartan GSM operatörünü unutmadık. Üstelik bu operatöre devlet bile ses çıkartamadı.
Bu GSM operatörü bugün, yüz binlerce tüketicinin ahını almış olmasına rağmen faaliyetini paşa paşa sürdürüyor. Ancak GSM dünyasında güzel şeyler de oluyor. Tüketici hakkı şirketler için de bir kültürdür. İşte bu kültüre sahip şirketlerden biri de Turkcell’dir. Geçen hafta yaşadığım bir olay Turkcell’in, sattığı ürünün nasıl arkasında olduğunu görmeme neden oldu.
Zaman zaman eleştirsek de, iyiyi de anlatmak gerekir. Yurt dışına çıkanların en çok korktuğu şey, cep telefonlarını kullanmaktır. Çünkü uluslararası dolaşım nedeniyle ortaya korkunç faturalar çıkıyor. GSM operatörleri bu konuda gelen şikayetleri en aza indirmek adına yurt dışı paketleri satmaya başladılar. Vodafon’un pasaportundan sonra Turkcell de akıllı yurt dışı paketini devreye soktu.
Turkcell’in 30 dakikalık yurt dışı görüşme paketini 19 liraya satın alanlardan biri de benim.
Tataristan’ın Başkenti Kazan’a indiğimde cep telefonumun sinyallerinin şehir merkezinin dışında pek sağlıklı olmadığını anladım. Maalesef Turkcell, Rus GSM şirketi MTS ve Megafon ile anlaşma yapmış ve bu şebekeler şehir merkezleri dışında fazla varlık göstermiyorlar. Oysa Beeline gibi şehir merkezlerinin dışında da yaygın olan operatör Turkcell’in anlaşmalı şirketleri arasında bulunmuyor.
Bu tüketici olarak beni mağdur etti. Turkcell’e gazeteci olarak değil de bir vatandaş olarak bu konuda şikayetimi belirttim. Türkiye’de bunlar da yapılıyor mu dercesine şaşırdım. Zira, Turkcell sorun ile ilgili en az beni 5 kez arayarak, 19 TL’ye sattığı paketin sağlıklı çalışmasını sağladı. Rus operatör Megafon ile görüşerek abonesinin hakkını aradı. Sonuç olarak 2 gün gibi kısa sürede Rus GSM operatörü bölgede sinyal seviyesini yükseltti.  Beni en çok şaşırtan ise Turkcell’in çok önemli bir rakam olmasa bile 19 TL’lik paket ücretini müşteri mağduriyeti adına iptal etmesi.
Umarım diğer GSM operatörleri de Turkcell’in bu hassasiyetini örnek alırlar.

  • Yorumlar 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları