Çağrı merkezleri ile vatandaşa aidat vurgunu

Çağrı merkezleri ile vatandaşa aidat vurgunu
Çağrı merkezleri ile vatandaşa aidat vurgunu

Cep telefonlarına “Kredi kartı aidatı ve banka hesap işletim ücretine son. Ödediğiniz 10 yıllık aidatı tahsil ediyoruzR

Cep telefonlarına “Kredi kartı aidatı ve banka hesap işletim ücretine son. Ödediğiniz 10 yıllık aidatı tahsil ediyoruz” mesajı atan sahte şirketler, vatandaşı kandırıp parasını alıyor

 

Yargıtay 13’üncü Dairesi’nin kredi kartı aidatlarının iade edilmesiyle ilgili kararının ardından, sözde ’uyanık’girişimciler hemen harekete geçti. Vatandaşların cep telefonlarına “Kredi kartı aidatı ve hesap işletim ücretine son. Ödediğiniz 10 yıllık aidatı tahsil ediyoruz” diye mesaj atan sahte şirketler türedi.

 


Çağrı merkezleri var
Çağrı merkezi kurarak telefonları yanıtlayan bu sözde ‘uyanık’ girişimciler, 29.90 TL karşılığında bankaların kabul ettiği evrakı gönderebileceklerini belirtiyorlar. ‘İşlem Süreci Paketi’ adını verdikleri belgeyle bankaya gidip, haklarını arayabileceğini söylüyorlar. Çağrı merkezindeki görevliler, “Biz sadece belgeyi göndereceğiz. Bundan sonra süreci kendiniz takip edeceksiniz. Şirketimizin başvurunuzu takip etme taahhüdü yok” diyor.

 


internette bedava
İşlem Süreci Paketi’nin içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen görevliler, bunun bankalara yönelik matbu dilekçe olduğunu söylemekle yetiniyor. Birçok insan telefon görüşmesinden sonra 10 yıllık aidatı alabileceğini düşünerek 30 lirayı ödüyor. Adresine gelen belgelerin tüketici derneklerinin internet sitelerinden bedava ulaşabileceği matbu dilekçe örneği olduğunu görünce de dolandırıldığını anlıyor. Tüketici dernekleri, yapılan şeyin kanunsuz olmadığını ancak vatandaşa “10 yıllık aidatınızı alıyoruz” demenin suç olduğunu belirterek, “Tüketiciye her şeyi kendilerinin halledeceğine ilişkin mesaj veriyorlar. Ancak bunu yapmıyorlar. Bu vatandaşı kandırmak demektir. Bu nedenle tüketiciler, bu tür SMS’lere inanmasın. Ya tüketici derneklerine ya da tüketici hakem heyetine ulaşsınlar” diyor.