Turizm reklamları krizin göstergesi

Turizm reklamları krizin göstergesi
Televizyon ekranlarınd geçtiğimiz yıllarda haziran ayında en çok yayınlanan reklamlar, turizm temalı olanlardı.

 Bunlar genellikle, bir “yaz kuşağı” programı konseptinde düzenlenir ve bölge bölge turistik tesisler tanıtılırdı. Bu programda yer almak isteyen işletmeler de, kuşak için belirlenen rayici öderlerdi. Bazen turizm şirketleri, kuşağın tamamını satın alır ya da sponsorluk esasına göre, kendi portföyünde yer alan turistik tesisleri tanıtırlardı. Şimdi bakıyoruz da, ekranlarda bu tür tanıtıcı reklamlaryok. Oysa tesisler boş. Alman ve Rus turistlerin sayısında büyük düşüş söz konusu. Yerli turiste yönelmekgerekiyor ama bu reklamlaraverecek para da yok işletmelerde. Hepsi, günü zor kurtarıyor ve daha önceki yıllara göre, çok düşük fiyatlar uygulamalarına rağmen tesisi dolduramıyor. Yani, ekonominin gidişatını anlamak için reklam kuşakları iyi bir gösterge.