'Bankalar hizmetlerinin 100 katı ücret almasın'

'Bankalar hizmetlerinin 100 katı ücret almasın'
'Bankalar hizmetlerinin 100 katı ücret almasın'

Karlarını patlatan bankaların çeşitli adlarla tüketiciden aldığı paralara tepkiler gelmeye devam ediyor. KOBİDER Başkanı Özgenç,

Karlarını patlatan bankaların çeşitli adlarla tüketiciden aldığı paralara tepkiler gelmeye devam ediyor. KOBİDER Başkanı Özgenç, komisyonculuk yapılmasını eleştirdi.


Bankaların tüketiciden çeşitli adlarla aldıkları ücretler, tepkilerin sürmesine neden oluyor. Karlarına kar katma amacı taşıyan bankaların haksız uygulamalarına bir tepki de KOBİDER Başkanı Nurettin Özgenç’ten geldi.

KOBİDER’den tepki
Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler Derneği (KOBİDER) Başkanı Nurettin Özgenç, Yeni Tüketici Kanunu (YTK) ile bankaların komisyon bankacılığı yapmalarının engellenmesi ve bankaların verdiği hizmetin bedelinin, verilen hizmet değerinin yüz katı olmaması gerektiğini belirtti. Özgenç, bankaların fahiş komisyon almalarını eleştiren açıklamalarının Ankara’da yankı bulduğunu ve devletin, bankaların hesaplardan kesinti yapmalarına “dur” demek için harekete geçtiğini savundu. Tüketici Kanun Taslağının hazırlanmasını olumlu karşıladığını belirten Özgenç, yaptığı açıklamada şöyle devam etti: “Yeni Tüketici Kanunu (YTK) ile bankaların komisyon bankacılığı yapmaları engellenmeli. BDDK, ’Bankaların vermiş olduğu hizmetin bir bedeli olmalı’diyor ama bu bedel verilen hizmet değerinin yüz katı olmamalı. Bankalar yaptıkları işlemlerle ilgili olarak çok sayıda ücret kesiyorlar ve her gün bunlara bir yenisi daha ekleniyor. İşlem görmeyen eski tarihinde açılmış olan hesaplardan bile kesinti yapıyor. Hesap sahibi kendi şubesinden hesabına para yatırmak için birilerini şubeye gönderdiğinde, banka bu işlemden dahi 5 lira işlem ücreti alıyor. Bankalar faaliyet dışı kalem olan pos hizmet ücreti, hesap özeti ücreti, düşük ciro ücreti, cüzdan işletim ücreti ve onlarca farklı adlarla altıda kafalarına göre para alıyor.” Her finans kuruluşunun kafasına göre komisyon almaması gerektiğini ifade eden Özgenç, “Finansal destek sağlayan kuruluşlar tarafından masraflar açıkça ilan edilmeli. Alıcıya tercih hakkı tanınmalı” dedi.