Tutkuyla sevenlere: i30

Tutkuyla sevenlere: i30
Güney Koreli Hyundai'nin yeni tasarım felsefesi ışığında güncellenerek daha estetik hale getirilen i30, güçlü bir ön dizayna sahip

Yenilenen tasarımı ve daha verimli motorlarıyla öne çıkan i30 yüzde 20’ye kadar daha düşük yakıt tüketimi sağlayan 7 ileri DCT çift kavramalı şanzımana da kavuştu.

Gösterişli tasarım

Makyajlı Hyundai i30, markanın karakteristik geniş hava girişli ızgarası ve yeniden tasarlanan tamponla dikkat çekiyor. Ayrıca yeni led farlar ve yeni tip sis lambaları da aracın sportif öğelerini oluşturan diğer yenilikler. Sport versiyonda yer alan çift egzoz çıkışı ve led stop lambaları da aracın sportif yapısını güçlendiren unsurlar.  Konuğumuz olan Elite modeldede 17 inç’lik jantlar kullanılmış.

Dikkat çekiyor...

Aracın iç mekanına geçildiğinde ise dış tarsımdaki şıklığın devam ettiğini görüyorsunuz.  Kullanılan malzeme kalitesi ve başarılı işçilik Güney Koreli üretici Hyundai’ye yakışır şekilde. Hacmi oldukça geniş i30‘un hem önde hem de arkada oturan yolcular için gerekli diz, baş ve omuz mesafesini sunduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz . i30, oldukça dikkat çekici ve rakiplerinden ayrışan sportif ve dinamik bir duruşa, ailelerin tüm ihtiyaçlarını karşılayan özelliklere, sayısız göz ve cebe sahip. Çok fonksiyonlu direksiyon simidinden bir çok öğeyi komuta edebiliyorsunuz. i30’un  kokpiti sürücüsüne en kolay kullanımı yaşatmak için tasarlanmış.

Yakıtta avantajlı

Tüm kontrol panelleri, erişimi rahat şekilde en doğru pozisyonlara yerleştirilirken, gösterge panelleri de ihtiyacınız olan bilgiyi en kolayşekilde görebilmenizi sağlıyor. Akıllı Park asistanı (APA), dikey park özelliğiyle birlikte sürücüsüne büyük kolaylık sağlıyor. Sistem direksiyon kontrolünü ele alırken sürücüye gaz, fren pedalı ve vitesi kullanarak bilgi ekranındaki uyarıları yerine getirmek kalıyor.

Yeni i30, Blue Drive, Style, Style Design Pack ve Elite olmak üzere dört donanım paketiyle satışa sunuluyor. Hyundai i30, 1.4 MPi, 1.6 GDI, 1.6 T-GDI ve 1.6 CRDi olmak üzere dört motor ve farklı şanzıman kombinasyonlarına sahip.

Yeni sunulan 7 ileri DCT, geleneksel altı ileri, tork konvertörlü otomatik şanzımanın yerini alıyor. Bu şanzımanla beraber i30’un, yakıt verimliliği sunduğu belirtiliyor.  Başarılı bir yol tutuşu sergileyen i30’u özellikle keskin virajlarda ve bozuk yollarda yoldan çıkarmak oldukça zor. Hem şehir içinde hem de şehir dışında yakıtta oldukça cimri olan araç cebinizin en iyi dostu. Hyundai i30 DCT şanzımanlı motor, bir önceki 1.6 litrelik dizel otomatik şanzımanlı motora göre yüzde 20’ye varan düşük yakıt tüketimi ve daha etkili motor performansı sergiliyor.