Üç cihanda 4 çekmek

A+A-
Remzi ÖZDEMİR

Turkcell sadece Türkiye’nin değil dünyanın sayılı GSM şirketlerinden. Kalitesi ile müşteri hizmet anlayışı ile her zaman takdir ettiğim bir şirkettir Turkcell.
Hele Yüksekova yollarında her santimetrede hattımın ful çektiğini görünce gerçekten Turkcell kalitesine o zaman müthiş inandım.
GSM tekonoljisini çok yakından izleyen bir gazeteci olarak Turkcell benim için bir numaradır. GSM şirketimin Türkiye’de bir numara olmasına olan güvenimle 27 ocak’ta Rusya’ya gittim. Tataristan’ın başkenti Kazan’a giden uçakta bir kişilik bile yer yoktu. Gece saat 03:00’de Kazan Havaalanı’na indiğimde iki şey beni şaşırttı. Birincisi İstanbul’da artı 12 derecede bindiğim uçaktan indiğimde hava sıcaklığının eksi 25 olması, ikincisi gazeteci olarak elim ayağım olan cep telefonumun çalışmaması.
Otomotik şebeke aramada olan telefonum sadece Rus Megafon şirketinin yarım yamalak sinyalini alıyor bazen ise hiç çekmiyordu.
Bu sorun sadece benim değil üç cihanda dört çeker kalitesine güvenen uçaktaki diğer Turkcell müşterilerinin başına geldi.
Kazan’a yaklaştıkça Megafon sinyalleri güçlendi ve iletişim sorunumuz ortadan kalktı. Kazan’dan Çuvaşistan Cumhuriyeti’ne geçerken cep sinyalimiz yine gitti.
Otomotikten manuelle alıp daha güçlü sinyali olan Beeline ve MTC gibi şebekelere bağlanmak istediğimizde izin verilmediğini anladım. GSM operatörümüz sadece Rus Megafon ile görüşmemize izin veriyor bu şebeke ise maalesef kırsal kesimlerde iyi çekmiyordu. Oysa Turkcell’in internet sitesinde bu iki operatörle anlaşmalarının olduğu beyan ediliyordu.
Müşteri hizmetleri kalitesine inandığım Turkcell’e hemen yazdım sorun için benim kendilerini aramamı istediler. Ne kadar güzel!. Dakikası 3 liradan Turkcell’i arayacaksınız ve şu an başka müşterilere hizmet veren müşteri temsilcisine derdinizi anlatmak için en az 20 dakika bekleyeceksiniz. Tekrar yazışmalar ile sorun için beni arayacaklarını söylediler.
İşte sorun da buydu.
Turkcell çok güvendiğim üç cihanda dört çeken hattımın neden Megafon şebekesinin dışında çalışmadığını bana anlatmak için benimle görüşmek istiyorlar ama ulaşamıyorlar.
Sorunu yine ben çözdüm.
Çubuksaray’dan 200 ruble vererek aldığım Beeline GSM hat numarasını  Turkcell’e mail attım ve beni aradılar.
Üç cihanda dört çeken ama  Rusya’da doğru dürüst çekmeyen hattım için Turkcell beni maalesef bir Rus hattından aradı.
Helal olsun Turkcell’e.
Helal olsun Turkcell’in akıllı yöneticilerine...
Müşteri temsilcisi yapılacak bir şey olmadığını anlattı. 15 gün boyunca Turkcell hattımı kullanabilmek için ya tepelere çıktım ya da şehir merkezlerine gittim. Bankaların güvenlik şifrelerini almak için karda buzda adeta cambazlık yaptım. Sonuç olarak Türkiye’ye döndüğüm andan itibaren gerçekten dört çeken sinyale kavuştum. Rusya’ya gidecek Turkcell müşterilerine yanlarında alternatif bir gsm şirketinin hattını almalarını öneriyorum.

 

Sorun paketler mi?
Turkcell sorunun kaynağını bulamadığını beyan etti. Benimle beraber bir çok insan aynı sorunla kaderine razı oldu. Ancak sorunun GSM şirketlerinin yurtdışı paketlerinde olduğu yolunda iddialar var.
GSM şirketleri  yurtdışında anlaştıkları şirketlerden dolayı  bu ülkelere gidecek müşterilerine ucuz paket konuşma satıyorlar. Bunun için müşteriyi tek bir şebekeye mahkum ediyorlar.
Sorun küçük bir ticari operasyon gibi görünebilir ama bu çok ciddi araştırılması gereken bir problem.
Bu problemi çözme de BT işi.

  • Yorumlar 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları