08 Kasım Perşembe 2018 reyting sonuçları açıklandı

08 Kasım Perşembe 2018 reyting sonuçları açıklandı
08 Kasım 2018 reyting sonuçları açıklandı mı? Avlu mu? Bir Zamanlar Çukurova mı? Muhteşem İkili mi? reytinglerde birinci oldu. Dün akşam itibariyle cevap buldu. İşte AB ve Totelde zirvenin gerçek sahibi...

Türkiye 08 Kasım Perşembe 2018 reyting sonuçlarını büyük bir heyecanla merak ediyor. Her hafta olduğu gibi bu haftada perşembe gecesi reytinglerde büyük bir yarış oldu. Diziseverler Avlu mu, Bir Zamanlar Çukurova mı, Muhteşem İkili mi reytinglerde birinci geldi diye araştırmaya başladı. Türk televizyonlarında önemli bir kural haline gelen reyting sıralaması dizi ve program yapımcılarının da hayatında kırmızı bir çizgi oluyor. 8 Kasım reyting sonuçları açıklandı mı?

08 KASIM 2018 PERŞEMBE REYTİNG BİRİNCİSİ

8 Kasım tarihinde; Total'de ATV'de yayınlanan "Bir Zamanlar Çukurova" dizisi 1 .sıraya otururken, 2.sırada "Bir Zamanlar Çukurova" dizisinin özeti, 3.sırada ise "Fatih Portakal ile Fox Ana Haber" yer aldı.

AB'de "Bir Zamanlar Çukurova" dizisi 1.sırada yer alırken, 2.'lik "Fatih Portakal ile Fox Ana Haber"in, 3.'lük ise "Bir Zamanlar Çukurova" dizisinin özeti oldu.

reyt.jpg

REYTİNG NASIL ÖLÇÜLÜR

Reyting şu basamakları takip eder: Ölçümün yapılacağı bölgede yaşayan insanların demografik özellikleri ve sosyo-ekonomik statüleri hakkında ayrıntılı bilgi toplanır. Ardından söz konusu bölgenin yapısını temsil etme yeteneğine sahip ailelerden oluşan bir izleyici paneli oluşturulur. reyting ölçümü yapılması için seçilecek ailelerin bulunduğu şehirlerin 5 yaşın üzerinde olup kentli nüfusa sahip olması gözetilir. Yaklaşık 41 milyon kişilik bir nüfusa karşılık gelir).şu anda yapılan reyting ölçümleri 2201 evde, 2801 rating aleti takılarak yapılmaktadır. O evdeki tüm televizyonlara bu aletten takılır. Peoplemeter adı verilen bu reyting aletinin özel bir kumandası vardır. bu kumandayla o anda televizyon seyretmekte olan kişi sayısı ve bunların kim olduğu da gözlemlenebilir. Evdeki her aile bireyine bir numara tahsis edilmiştir. örneğin 1 numaralı düğme babanın, 2 numaralı düğme annenin, 3 ve 4 numaralı düğme çocukların gibi. aile bireyleri, televizyon izlemeye başladıkları anda ve izlemeyi bıraktıkları anda kumanda cihazında kendilerine ait düğmeye basarlar. ayrıca 9 dakikada bir “aynı kişiler mi?” sorusu görülür. böylece aile bireyleri izlemeyi bitirme ve başlama anlarında kişisel düğmelerine basmaları konusunda uyarılmış olurlar.  

REYTİNG NEDİR

Reyting bir programın izleyici oranını ifade eder. Reklam verenler için ölçülmektedir. Reyting ölçümünün toplumsal bir misyonu yoktur. Amaç hangi zamanda, hangi programı, kimlerin seyrettiğini tespit edip hedef kitleye ulaşmaktır. Televizyonların daha kuruluşlarında belirli bir görüş ve amaçları, ona bağlı olarak da hedef izleyici kitleleri vardır ve pek değişmez. Bu açıdan bakıldığında reyting, televizyoncuların bir meselesi değilmiş gibi görünüyorsa da sonunda televizyon kanalları da birer ticarethanedir. Ayakta durabilmeleri için gelire ihtiyaçları vardır, bu gelirin ana kaynağı da reklamdır.