11 Haziran reyting sonuçları açıklandı

11 Haziran reyting sonuçları açıklandı
11 Haziran Pazartesi reyting sonuçları açıklandı mı? Dün akşam İzlanda-Türkiye karşılaşması mı, Fatih Portakal ile Ana Haber mi? Reytinglerde birinci oldu? Milli Maç reyting sıralamasını nasıl etkiledi! İşte dün gecenin reyting sonuçları...

11 Haziran Salı reyting sonuçları dizi severler tarafından büyük bir heyecanla merak ediliyor ve araştırılıyor. Dün akşamın kazananı kim oldu? Ekranlara gelen yapımlardan hangisi günü zaferle kapadı? İşte detaylar…

REYTİNG SONUÇLARI AÇIKLANDI

11 Haziran tarihinde yayınlanan programların reyting sonuçları açıklandı.

Total'de TRT1'de yayınlanan "İzlanda-Türkiye 2020 Avrupa Şampiyonası Eleme Grubu Karşılaşması" 1 .sıraya otururken, 2.sırada "Fatih Portakal İle Fox Ana Haber", 3.sırada ise ATV'de ekrana gelen "Müge Anlı İle Tatlı Sert" programı yer aldı.

AB'de "İzlanda-Türkiye 2020 Avrupa Şampiyonası Eleme Grubu Karşılaşması" 1.sırada yer alırken, 2.'lik "Fatih Portakal İle Fox Ana Haber", 3.'lük ise TRT1'de yayınlanan "Rafadan Tayfa Dehliz Macerası" isimli Türk sinemasının oldu.

ATV'de ilk bölümü ile ekrana gelen 'Kimse Bilmez' dizisi Total'de 4., AB'de ise 6. sırada yer aldı.

REYTİNG NEDİR

Türkiye’de ilk reyting ölçümü, birçok Avrupa ülkesinde izlenme oranlarını belirleyen AGB Nielsen şirketi tarafından gerçekleştirilmiştir. İlerleyen yıllarda sistem TNS tarafından devralınmıştır. Reytingler peoplemeter adı verilen özel bir cihazla hesaplanmaktadır. Bu cihaz sadece TNS tarafından belirlenen hanelerde bulunmaktadır. Peoplemeter, parayla satın alınamaz ve bu cihaza sahip olan hanelerin sisteme dahil olduklarını kimseyle paylaşmaması gerekmektedir. Şimdilerde 2200’den fazla hanenin ölçümleme sistemine dahil olduğu bilinmektedir. Bu sisteme dahil olan haneler, ölçümlemelerden maddi bir gelir elde etmemektedirler. TNS tarafından ölçümlemeye dahil olan hanelere belirli aralıklarla küçük ev eşyaları hediye edilir. Reytingler, TOTAL, AB ve ABC1 olarak gruplara ayrılmaktadır. Her grup ayrı özellikler barındıran hanelerin verilerine göre şekillenmektedir. Reklam şirketleri en çok AB grubunu dikkate almaktadırlar. Nedeni ise bu gruba dahil olan hanelerin alım gücü ve eğitim durumlarının yüksek olmasıdır. AB grubunda yer alan hanelerin çoğu üniversite mezunu ve memurdur. Gruplarda kategori c, d, e olarak düşmeye devam etmektedir. E grubu, eğitim ve ekonomi durumu en düşük olan haneleri TOTAL grubu ise a, b, c, d ve e kategorilerinin toplamını temsil etmektedir.