19 Kasım Pazartesi reyting sonuçları açıklandı

19 Kasım Pazartesi reyting sonuçları açıklandı
19 Kasım Pazartesi reyting sonuçları açıklandı mı! Bir Umut Yeter mi, Can Kırıkları mı, Çukur mu, Söz mü, Yasak Elma mı? Dün akşam reytinglerde birinci oldu sorusunun cevabı belli oldu.

19 Kasım 2018 Pazartesi reyting sonuçları en çok merak edilen başlıklardan biri oldu. Diziseverler pazartesi gecesi izledikleri dizisinin reytinglerde birinci olup olmadığını merak ediyor. Her hafta olduğu gibi bu hafta da reytinglerde kıyasıya bir yarış söz konusuydu. Bir Umut Yeter mi, Can Kırıkları mı, Çukur mu, Söz mü yoksa Yasak Elma mı? AB ve Totelde reytinglerde birinci oldu?

19 KASIM REYTİNG BİRİNCİSİ HANGİ DİZİ

Total'de Show TV'de ekrana gelen "Çukur" dizisi 1.sırada yer alırken, 2.sırada Star TV'de ekrana gelen "Söz" dizisi, 3.sırada "Fatih Portakal ile Fox Ana Haber" yer aldı.

AB'de ise 1.sırada "Çukur", 2.sırada "Fatih Portakal ile Fox Ana Haber", 3.sırada ise "Çukur" dizisinin özeti yer aldı.

ÇUKUR MU YASAK ELMA MI?

Show TV ekranlarının heyecan dolu dizisi Çukur yayınlandığı ilk günden itibaren izleyiciyi ekran başına toplamayı başarmış ve reytinglerde başarılı bir grafik çizmiştir.

FOX TV ekranlarında yayınlanan Yasak Elma dizisi ise özellikle sette yaşanan olaylarının ardından reytinglerde de bir yükseliş yaşadı. 

Çukur mu yoksa Yasak Elma'mı Pazartesi gecesinin galibi olacak? Az sonra belli olacak.

REYTİNG HAKKINDA BİLİNMEYENLER

Reyting oranlarının ölçümlenmesi 4 ana gruba ayrılmıştır. Bu gruplar; A/B, C1, C2 ve D/E‘dir. Bu grupları oluşturma aşamasında ilk olarak ailede en yetkili kişinin eğitimi ve mesleği baz alınmaktadır. Sıralama az önce belirttiğimiz gibi A/B izleyici kitlesiyle başlar ve sıra ilerledikçe grupların eğitim seviyeleri ve meslek seçimleri standartların altına düşmektedir. Bu kıstasların şu şekilde sonuçları vardır; kişinin eğitim seviyesi ilgi alanlarının ya da hayattaki önceliklerinin değişmesinde rol oynadığı için doğal olarak televizyonda izlediği programları kendi kişisel özelliklerine göre seçmesine yol açar. Bunun yanı sıra mesleği de yaşam standartlarının yükselmesinde önemli rol aldığı için izlediği dizilerin ya da programların reyting seviyelerini üst level’a çıkardığında marka sahipleri A/B izleyici gruplarının yöneldikleri programlara o gruba hitap edecek markaların reklamlarını vermektedirler. Örneğin; TV8 ya da Kanal D gibi kanallarda akşam kuşağında konukların halay çektiği bir program görmeniz mümkün değildir. Her şey bu oranlarla ve gruplarla doğru orantılı olarak reytingle ilişkilendirilir. Ve bu aşamalar reyting ölçme mantığında ele alındığı zaman, evlerine reyting ölçer yerleştirilen bireylerin ailelerindeki herkesi de kapsamak mecburidir. Anne, baba ve kaç çocuk varsa kumanda üzerinde herkesin kendisine ait numarası olur. Örneğin; gündüz kuşağında anne televizyon seyrediyorsa ve kumandada numarası 2 ise önce onu tuşlar ve ardından izlemeye başlar. Belirli aralıklarla televizyonda hala aynı kişinin izleyip izlemediğini soran uyarılar belirir. Hala aynı kişi izliyorsa numarasını tuşlar ya da annenin yerine baba ya da çocuk izlemeye başladıysa kendi numaralarını tuşlarlar. Örneğin; C2 grubunun içerisinde sayılan bir ailenin çocuğunun ne tür programlar izlediği, hangi saatte neye yöneldiği, dolayısıyla çocukların reklamlar vasıtasıyla istenilen ürüne yönlendirilmesi marka sahipleri için çok fazla önem taşır. Reklam sektöründeki en büyük pay çocuklara yönelim olduğu için çocukların TV başında geçirdikleri zamana çok önem verilmektedir.