28 Kasım 2018 Çarşamba reyting sonuçları açıklandı

28 Kasım 2018 Çarşamba reyting sonuçları açıklandı
28 Kasım 2018 reyting sonuçları açıklandı mı! Sen Anlat Karadeniz mi, Driliş Ertuğrul mu, Jet Sosyete mi. Birinci oldu dün akşam itibariyle cevap bulmuş oldu. İşte Totelde ve AB'de zirvenin tek sahibi

28 Kasım 2018 Çarşamba reyting sonuçları açıklandı. Her bölümü büyük bir merakla beklenen iki dizi Diriliş Ertuğrul ve Sen Anlat Karadeniz bu hafta da çarşamba gecesine damgasını vurdu. Üstelik Jet Sosyete diziside potaya girdi. Kıyasıya mücadelenin yapıldığı reytinglerde hangi dizi birinci oldu merak konusu oldu. Türk yapımcılar için önemli bir unsur olan reytingler dizilerin kaderini belirliyor.

28 KASIM 2018 REYTİNG SONUÇLARI

28 Kasım tarihinde Total'de TRT 1'de ekranlara gelen "Diriliş Ertuğrul" dizisi 1.sırada yer alırken, 2.sırada ATV'de yayınlanan "Sen Anlat Karadeniz" dizisi , 3.sırada "Fatih Portakal İle Fox Ana Haber" yer aldı.

AB'de ise 1.sırada "Diriliş Ertuğrul", 2.sırada "Fatih Portakal İle Fox Ana Haber" 3.sırada ise "Sen Anlat Karadeniz" dizisi yer aldı.

REYTİNG NEDİR

Televizyon dünyası için hayati önem taşıyan reyting ölçümleri belirlenen denkler aracılığı ile yapılır. Denekler, reyting şirketine yapılan başvurular arasından seçiliyor ve daha sonra deneklerin evine ölçümde kullanılacak cihazlar yerleştirilir. Denekler bu iş karşılığında ufak hediyeler alırlar fakat bu hediyelerin yüklü bir ücreti olmamalıdır.

Seçilen ailede her bireyin bir numarası bulunuyor. Televizyonu izleyen deneklerin kendi numaralarına tıklıyorlar. Bu sayede izlenilen programın reytingi artmış oluyor. Tüm deneklerin oyları ve izleme oranlarının hesaplanmasıyla genel reyting oranları ortaya çıkıyor.

Reyting oranları televizyon dünyası için çok önemli çünkü reklamını vermek isteyen bir firma kanalın hangi programının ne kadar reytingi var bunlara dikkat eder. Bu durumdan dolaylı olarak o kanalda yayınlanan program ve dizilerin de yayın hayatına devam edip etmemesini belirler.

Burada dikkat edilmesi gereken bir diğer husus da reklam ücretinin de reytinglere bağlı olması. Reytingi ölçen şirket program ya da dizinin oranını kaça çıkarırsa reklamın maliyetinde saniye başına ciddi rakamlarla değişir. Bu durumda reyting savaşlarının ortaya çıkmasına neden olur.