Adalar’da atların dramı sürüyor

Adalar’da atların dramı sürüyor
Adalar’da yoğun sıcağa rağmen saatlerce çalıştırılan atların dramı sürüyor. Atlar, artan iş yükü yüzünden ölümle burun buruna geliyor.

Adalar'da atların dramı devam ediyor. Ticari amaç uğruna yaz sıcağında dik yokuşlarda fayton çektirilen atlar, artan iş yükü nedeniyle ölümle burun buruna geliyor.

Fayton ulaşımının en yoğun olduğu Adalar’dan biri Büyükada. Adada toplam 226 adet fayton var. Her faytoncunun 5-6 atı var. Adada 1500 at bulunuyor. Türkiye’nin dört bir yanından getirilen atların önce kan örnekleri alınıp sağlık kontrolleri yapılıyor. Bulaşıcı hastalığı bulunmayan atlar, sağlık raporu almalarının ardından ada ulaşımı için çalıştırılmaya başlanıyor. Atların mesaisi çok erken başlıyor. Sabah 06.00’da başlayan fayton seferleri gece 00.00’a kadar sürüyor. Bu saatler içerisinde dinlendirilerek dönüşümlü olarak çalıştırılan atların en kısa mesafesi 7 kilometre. En uzun tur mesafesi ise 14 kilometre. Bazı atlar artık bu yoğun tempoya dayanamıyor ve can veriyor.

ELEKTRİKLİ FAYRONDA SONA GELİNDİ

İstanbul Adalar'da atların yaşadığı fayton eziyeti devam ederken, Denizli'de atların yerini alması planlanan ve ilk üretimi yapılan fayton İstanbul Elektrik Tramvay ve Tünel İşletmeleri (İETT) tarafından kabul gördü. Makine mühendisi Haluk Şahin tarafından tasarlanan faytona 'Payitaht' adı verildi.

Faytonlar kısa sürede seri üretime geçerek İstanbul sokaklarındaki ulaşımda yerini alacak. Yüzde 75’i yerli olarak üretilecek olan faytonlar bilinen atlı klasik faytonların özelliklerine sahip olacak. Elektrikli faytonlarda farklı olan şey ise gücünü atlar yerine üzerindeki akülerden alması ve yular yerine direksiyonunun olması. Nostalji tutkunlarının da unutulmadığı elektrikli faytonlar lüks çadırı, kabini, koltukları ile klasik faytonlarla birebir aynı olacak şekilde üretilecek.