28 Haziran 2022 Salı
İstanbul Hava durumu İstanbul 26°C
Doviz verileri
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN

Binali Yıldırım’ın çocuklarının yeni işi belli oldu. Tepki çeken düzenlemeden sadece 9 gün sonra o sektöre hızlı girmişler

AKP’li Binali Yıldırım’ın çocuklarının zeytin bahçesi alım satımı ve kiralaması işine girdiği iddia edildi. 1 Mart’ta zeytin ağaçlarının kesiminin önünü açan düzenleme yürürlülüğe girmişti...

Haber Giriş: 15 Nisan 2022 Cuma - 16:33
Son Güncelleme: 15 Nisan 2022 Cuma - 17:00
Takip Et

AKP'li Binali Yıldırım’ın çocuklarının yeni işi belli oldu. Tepki çeken düzenlemeden sadece 9 gün sonra o sektöre hızlı girmişler

Binali Yıldırım’ın çocuklarının yeni işi belli oldu. Tepki çeken düzenlemeden sadece 9 gün sonra o sektöre hızlı girmişler
+
Aa
-

Kamuoyunda büyük tartışmalara yol açan zeytin ağaçlarının kesiminin önünü açan Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı’nın maden yönetmeliğine bir madde ekleyen kararı 1 Mart'ta Resmi Gazete’de yayımlanmıştı. Buna göre tapuda zeytinlik olarak kayıtlı olan alanlarda ülkenin elektrik ihtiyacını karşılamak üzere yürütülen madencilik faaliyetlerine izin verilmesinin önü açılmaya çalışıldı. Bu karardan sonra zeytin kesimleri hızlandı

BİNALİ YILDIRIM'IN ÇOCUKLARI YENİ İŞE GİRDİ

Cumhuriyet'ten Bora Erdin'in haberine göre; Bu karardan tam 9 gün sonra ise Binali Yıldırım’ın çocuklarının zeytin bahçesi alım satımı ve kiralaması için inşaat şirketlerini tarım şirketine çevirdiği iddia edildi. 

Binali Yıldırım’ın çocukları Erkam Yıldırım, Bülent Yıldırım ve Bahar Büşra Köylübay’ın ortak olduğu Gaye İnşaat isimli şirket inşaat işinden çıktı onun yerine tarım işine girdi. Şirket zeytin bahçeleri kuracak, satın alacak, kiralayacak, kiraya verecek ve satacak. 

Binali Yıldırım’ın Ulaştırma Bakanı olduğu olduğu 2005 yılında kurulan Gaye İnşaat Turizm Otomotiv Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi geçen ay inşaat işinden çıktı. Binali Yıldırım’ın çocukları Erkam Yıldırım, Bülent Yıldırım ve Bahar Büşra Köylübay’ın sahibi olduğu şirket meşgale değişime gitti. Daha önce ana iş kolu ‘inşaat’ olan şirket 10 Mart’ta meyve ve sebze meslek grubuna geçti. Şirketin yeni adı Gaye Tarım Otomotiv Turizm Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi oldu. 

Üç ortaklı şirketin sermayesi ise 37 milyon lira olarak belirlendi. 

ZEYTİNLİKLERİN KESİLMESİNİN ÖNÜ AÇILDI

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı "Maden Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik"te değişikliğe gitti. 1 Mart 2022’de Resmi Gazete’de yayımlanan "Maden Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik"teki şu düzenleme ile zeytinliklerin kesiminin önü açıldı.

“Ülkenin elektrik ihtiyacını karşılamak üzere yürütülen madencilik faaliyetlerinin tapuda zeytinlik olarak kayıtlı olan alanlara denk gelmesi ve faaliyetlerin başka alanlarda yürütülmesinin mümkün olmaması durumunda madencilik faaliyeti yürütecek kişinin faaliyetlerin bitiminde sahayı rehabilite ederek eski hale getireceğini taahhüt etmesi şartıyla Genel Müdürlük tarafından belirlenen çalışma takvimi içerisinde zeytin sahasının madencilik faaliyeti yürütülecek kısmının taşınmasına, sahada madencilik faaliyetleri yürütülmesine ve bu faaliyetlere ilişkin geçici tesisler inşa edilmesine kamu yararı dikkate alınarak Bakanlıkça izin verilebilecek."

 

İlgili Haberler

 

 

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.

Haram zıkkım olsun
17.04.2022 11:57
Zehir zıkkım olsun ülkey babalarının malları sanıyorlar Allah yedirmesin hala şunları savunanlar var Allah onlardan da sorsun hepsine hakkım haram zıkkım olsun rabbim sürümsürüm süründürsün
 
Ridvan
17.04.2022 11:17
Koca. Kafa. Hala. Ülkeyi. Yiyiyor. Son. Yiyişi olur. İnşallah.
 
Ahmet
17.04.2022 11:09
Geniler az geldi bunlara
 
Ahmet alim
17.04.2022 10:19
Herkes cebini doldurmus gemide batan gemiyi önce ceplerini dolduranlar terkedecek garibanda gemiyle beraber batacak. Gecmis olsun.
 
MIZRAK 6634
17.04.2022 09:59
VER YALANI VER. ZEYTİN AĞAÇLARI TALAN OLDU. YOK ZEYTİN AĞAÇLARININ ALTINDA MADEN ARAYACAKLAR. 2021 YILINDA AKDENİZ DE O KADAR ORMAN YAKTI SİZİN SAVUNDUĞUNUZ PKK KAÇTANE ÇAM FİDANI DİKTİNİZ. ..
 
Sermin Üzümer
17.04.2022 09:28
Turk kanı taşıyan bir insan vatanına nasıl bu kadar ihanet eder aklım almıyor....
 
Abdul Halik Erdoğan
17.04.2022 09:27
Böyle bir katliama ne yazmamı beklerdiniz ülkeyi çölleştirmek için gece gündüz çalışıyorlar hanı madenlerimizi 2023 ten önce çıkaramıyorduk bu neyin nesi madeniniz mermeriniz batsın.karaltınız kaybols
 
Kamyocu ali
17.04.2022 06:39
Bindi ali,indi ali az kaldı yayan gidiyor ali ali
 
Murat alkan
17.04.2022 05:26
Syn yıldırımın eşi oglu belli bi yere gelirken bu işsiz watandaş ne olacak
 
Gomis
17.04.2022 05:10
Pehhh zenginliğimiz batsin sizin allah hiçbir zaman hak birakmaz
 
Ayg pr
17.04.2022 05:07
Bilalinde gemicikleri vardı size sorsak! O gemicikler Kanuni, Yavuz sondaj gemileri olmasın.
 
Kadir Aydın
17.04.2022 01:50
Allah ıslah etsin sizi
 
Yılmaz
17.04.2022 01:48
Buna bak Allah aşkına binalinin oğlu olmasa açlıktan ölür vallahi 2 kelimeyi bir araya getiremiyor
 
Gencaga guner
17.04.2022 01:41
Biz bu habere yorum falan katmayalim bu haber gercekten dogruysa zeytin bahcelerinin ustune bir bardak soguk su icelim.Desene kemal sunalin koltuk belasi yine gercek oldu.
 
Hacı
17.04.2022 01:28
Ne güzel söylemiş Hz Ali Bir insanı layık olmadığı yere koymak zulumdur Bunlarda öylelayık olmadıkları yerlerdeler Şimdide insanların burnundan getiriyorlar
 
Atilla
17.04.2022 01:08
Bunlar ulke falan yonetmiyor turkiye nin icini bosatiyor bu adamlar basa geldiginde soylemistim hic yanilmamisim Ben ve benim gibileri calisacak bunlar nemalanacak bunlar amarikada ki ailelerin fertle
 
Ayşen
17.04.2022 00:52
Koca ülke bu binaliyi doyuramadı nadil bir acgozluluk.
 
Tekin41
17.04.2022 00:08
ZEYTİN YERİNE HAS HAS EKİLİRMİ ACABA?????
 
Ahmet alim
16.04.2022 20:37
Biz ekmek yiyoruz kafamiz calismiyor siz herseyi yok edin biz yokluga aliskiniz.
 
Ramazan usta
16.04.2022 15:27
Sizi seviyorum yeniçağ haber.
 
Zeki Ermiş
16.04.2022 14:57
Adam hayatı boyunca kamu görevlisi olarak çalıştı. Aldığı maaşların tamamını toplasan, yani geçim için bir kuruş bile harcamamış olsa, 3-4 milyon lira anca ediyorken bu milyonlar nereden geliyor?
 
Faruk yıldız
16.04.2022 14:47
İlk iş bin Ali lerden hesap sorulmalı
 
Ülkü alp
16.04.2022 13:44
Şimdi anladık mi BEKA derken kimin ve neyin bekasindan bahsettiklerini.ulkucu kardeşlerim yetti artık şunları zengin ettiğiniz.halkin hakkın yanında olun artık.
 
Abbas
16.04.2022 13:19
Bunları gören dindar vatandaş dinden soğudu iyice.millet deist ateist olmaya başladı Allah muhafaza.asagilik insanlar nasıl rahat yiyebiliyor evlatlarina ilaç parası bulamasinlar
 
Sami
16.04.2022 13:17
birzamanlar kuzey ormanlari istanbulun akcigerleridir diyen zihniyet ,bugun o ornanları ne tapti?şimdide tam tersini yapiyor.allaha havale ediyoruz.
 
Hacı
16.04.2022 13:14
Kuzey ormanlari İstanbulun akciğerleridir diyen anlayişbu gun akcigerleri köktüde ne olduki.
 
Hüsnü Erdoğan
16.04.2022 13:09
Doğayı yokeden.ensonunda.kendini.yokeder
 
Yamyamlar
16.04.2022 12:47
Kara bulut gibi güzelim cennet vatanın üzerine çöküverdiler ne gözü doymaz canavarlara kaldık
 
Yavuz Doğru
16.04.2022 12:18
Maske, test kiti dağıtma (kokain) işi ne oldu?
 
Perihan alkan çakıroğlu
16.04.2022 12:16
Ahireti düşünen kim kim zerre katar devlet den haksız yere yedi ise haram zikkim olsun utanma çok önemli bir duyku
 
Yalçın Türk
16.04.2022 12:09
bu insalar olduğu sürece Türkiye yağ kuyruğuda yaşar istilada edilir..
 
İslam ademoglu
16.04.2022 12:06
Allah'ım ne olur bizi elinde Kur'an.dilinde yalan.girtlaginda haram olanlardan koru.halkinin malına konanlardan uzak eyle ya rabbim
 
Ersin
16.04.2022 11:55
Bunca garibanın hakkını her kim yiyorsa haram zıkkım olsun yemek nasip olmasın en sevdiklerinden çıkarsın şu mubarek günde yeter canımıza tak etti yıllardır böyle resmi hırsızlık yolsuzluk olamaz
 
Rüzgar alim
16.04.2022 11:22
Zeytinyağı niye pahalı dersiniz sonra yada rantcilar soyguncular fırsatçılar yapıyor dersiniz bu ülkede herşeyin suçlusu sizsiniz herşeyin önünü açın sonra biz yapmadık deyin ne güzel kandirldik ders
 
Serçe Kuşu
16.04.2022 11:04
Ölümdeee vaaarrr!... Hesap var unutmayın, çok malın hesabı ağır olur ve zor olur, o mal birde helal yoldan kazanılmamışsa vay ki ne vayyyyyy!...
 
Vatandaş
16.04.2022 10:37
Dünyada böyle bir şey yok ne çıkarsa bizde oluyor İşAllah bu milletin kurtarıcısı gelir yıllar önce gelenler ne yaptı nükleer santral kurulsa çok boş dağlar var Allah bildiğibi yapsın
 
Ayıp
16.04.2022 10:20
Önce bu zeytinlikleri alırlar, sonra buraları bile isteye kuruturlar, bakın kurudu ağaçlar derler sonrada maden şirketlerine satarlar buraları!
 
Tunas
16.04.2022 10:09
Kartal görünümlü şahin arabaya alışkınız , ancak dindar görünümlü hırsızların bu ülkede saygı görüp, mevki makam sahibi olmasına alışamadık.
 
Garip memet
16.04.2022 09:51
Maşallah maşallah Allah ım esirgesin binali beyimin çocuklarını nasılsa semirmişler benim çocuklardan alsın onlara versin bu göden le elbette doyamazlar yavrucak e sırada zeytinlikler varsa onuda yer
 
Osman
16.04.2022 09:48
Beyaz işini bırakmışmi bunlar
 
Kumru akay
16.04.2022 09:44
2023 e kadar yapilan kardir malisef yazik valla cocuklarimiz gelecei yok oldu olmayada devam ediyor
 
Barış donduran
16.04.2022 09:08
Bende birkaç zeytin ağacına sahibim gelsinler de kessinler bakalım alayip sizlanmayin agaciniza topraginiza sahip çıkın üç kuruşa tav olupta zeytinlikleri satmayın istiklal savaşı bitmedi bu akillada
 
Cem kara
16.04.2022 09:01
Bunun vebalini allah size çok kötü sorar binali zaten bulanmışsınız günaha sizin gibilerin yatacak yeri yok allah diyorum allah
 
Yola devam..
16.04.2022 08:42
Beyaz peynir ithalatından sonra zeytinleri yok etmek için hemen atılmışlar. Demek 50 milyar dolar yetmiyor. Ey bunlara ısrarla oy veren Akp sevdalıları, sizin varlık durumunuz ne oldu? Ne kadar arttı?
 
Yeşil seven
16.04.2022 08:34
Yeter yahu! ülkenin tapusu sizde gibi tepe tepe kullanıyorsunuz! Halkın tepkisinin hiç mi anlamı yok? Sökülen o ağaçlar yeni yerinde tutacak mi ? Verdiğim oylara okadar üzülüyorum! Uyanın %35lik kesim
 
Yusuf Ser
16.04.2022 07:37
Sn Binali bey gemi filo sektöründen vaz geçmiş e vatana millete hayırlı olsun . Nasıl olsa bu derenin suyu kesilir bir gün mecburen sektör değiştirmesi gerekir 2023 de AKP sandığa gömülecek.
 
Servet
16.04.2022 07:24
Nolacaktı herkes önce kendisi için, sonra ailesi için çalışır mücadele eder ve başarıya ulaşır. Alın teri kazanmak kolaymı ? tüm vekillerinde aynı şekilde ailecek şirketler kurup ülkeye katkılarını
 
Murat
16.04.2022 06:02
Yakında zeytini dışarıdan alırız kesin
 
Osmanlı
16.04.2022 05:17
Allah gözünü doyursun
 
Eser F.
16.04.2022 05:15
Bu kararı verenin, onaylayan in,uygulayanin ve de Türk Halkının isyanlarını kulak tikayanların,bu yalandan cebine bir kuruş bile sokakların,mahşere kadar helak eyle yüce Allah.....Dokunma Zeytine!!!..
 
Okan Buruk: Tek hedef şampiyonluk
Okan Buruk: Tek hedef şampiyonluk
Okan Buruk: Tek hedef şampiyonluk
Emre Mor'da sona yaklaşıldı. Adım adım Fener'e
Emre Mor'da sona yaklaşıldı. Adım adım Fener'e
Emre Mor'da sona yaklaşıldı. Adım adım Fener'e
Galatasaray yeni sezon için sahaya indi
Galatasaray yeni sezon için sahaya indi
Galatasaray yeni sezon için sahaya indi
Balıkesir merkezli DHKP/C operasyonu: 22 gözaltı
Balıkesir merkezli DHKP/C operasyonu: 22 gözaltı
Balıkesir merkezli DHKP/C operasyonu: 22 gözaltı
Oynadığı tüfeğin ateş alması sonucu 3 kişiyi yaralayan çocuk gözaltına alındı
Oynadığı tüfeğin ateş alması sonucu 3 kişiyi yaralayan çocuk gözaltına alındı
Oynadığı tüfeğin ateş alması sonucu 3 kişiyi yaralayan çocuk gözaltına alındı
DSÖ, BM İklim Değişikliği Konferansı hedefleri için özel platform kurdu
DSÖ, BM İklim Değişikliği Konferansı hedefleri için özel platform kurdu
DSÖ, BM İklim Değişikliği Konferansı hedefleri için özel platform kurdu
Altınordu'da flaş ayrılık. 3 ay önce göreve getirilmişti
Altınordu'da flaş ayrılık. 3 ay önce göreve getirilmişti
Altınordu'da flaş ayrılık. 3 ay önce göreve getirilmişti