Atatürk Havalimanı'ndan sonra TMO'nun da değeri anlaşıldı!

Atatürk Havalimanı'ndan sonra TMO'nun da değeri anlaşıldı!
Cumhuriyetin bir değeri olan TMO, son dönemde önemli şubelerine kilit vurularak tasfiye aşamasına getirilirken, TMO’ya ait silolar ise boş bırakılıp, özel şirketlere buğday alımı yaptırıldı. Ancak, küresel salgına dönüşen korona virüsün oluşturduğu üretimin durma tehlikesi TMO'nun önemini bir kez daha ortaya çıkardı.

Tarım ve Orman Bakanı Bekir Pakdemirli'nin korona virüsü salgını nedeniyle “Bazı ürünlerde stok yapacağız” demesi, akıllara son yıllarda giderek pasifize edilen Toprak Mahsulleri Ofisi'ni (TMO) getirdi. 

Faaliyet alanına giren ürünlerin her yıl cins, nev'i ve mahallerine göre tespit olunacak fiyatlarla, alım ve satışını yapmak, gerekli stok tesisini ve muhafazasını sağlamak görevi bulunan ve ‘Çiftçinin kara gün dostu’ olarak bilinen Toprak Mahsulleri Ofisi'ni, son yıllarda çiftçinin yanında görmek neredeyse imkânsız hale geldi.

Cumhuriyetin bir değeri olan TMO, son dönemde önemli şubelerine kilit vurularak tasfiye aşamasına getirilirken, TMO’ya ait silolar ise boş bırakılıp, özel şirketlere buğday alımı yaptırıldı.

Ancak, küresel salgına dönüşen korona virüsün oluşturduğu üretimi durması tehlikesi TMO'nun önemini bir kez daha ortaya çıkardı.

Buğday piyasasının korunması ve düzenlenmesi, gerektiğinde buğday ithalatı ve ihracatı yapması, dünya buğday üretimi ve hareketlerini takip etmesi, gerekli görülecek yerlerde un ve ekmek fabrikaları kurması, uyuşturucu maddelerle ilgili devlet tekelini yürütmesi ve benzeri görevleri olan, TMO'nun önemi içerisinde bulunduğumuz korona sürecinde sadece çiftçinin değil aynı zamanda tüm Türkiye'nin kara gün dostu olarak ortaya çıktı.