Betül Kacar, NASA ekibine kabul edildi

Türk bilim insanı Doç. Dr. Betül Kacar, NASA’nın (Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi) evrendeki yaşam izlerini araştırmak için kurduğu ekibe kabul edildi.

Astrobiyoloji alanında öğretim üyesi olan Türk Bilim İnsanı Doç.Dr.  Betül Kaçar, NASA'nın evrende yaşamın izlerini araştırmak için oluşturulan ekibe dahil oldu.

Betül Kacar, Twitter hesabından yaptığı açıklamada NASA’nın yeni kurulan evrende yaşam izlerini arayacak olan ekibe kabul edildiğini duyurdu. Kacar NASA'nın ekibine dahil edildiğini, "Güzel bir haber. Kelimelere dökmekte zorlanıyorum, ama şöyle: Evrende yaşamın izlerini araştırmak için oluşturulan yeni bir NASA ekibine kabul edilmişim. Bu seneye ufak bir sağlık sorunu ile başladım, ilaç gibi geldi bu haber sabah sabah. Her şeyin başı sağlık diyerek bitireyim" paylaşımıyla duyurdu.

Betül Kacar, kısa sürede sosyal medyada gündem oldu ve çok sayıda destek mesajı aldı. Kacar, kendisi için gelen destek mesajlarının ardından teşekkür ederek, "Siz de bana güç veriyorsunuz" dedi.

AKŞENER'DEN TEBRİK MESAJI

İYİ Parti Genel Başkanı Meral Akşener ise, Betül Kacar'ın NASA ekibine dahil edilmesinin ardından sosyal medya hesabından tebrik mesajı yayınladı. Akşener, paylaşımında ,"Gönülden tebrik ederim. Hem bir kadın, hem de ülkemizin yetiştirdiği bir bilim insanı olarak bizleri gururlandırdığın için teşekkür ederim. Başarılarının devamını diliyorum" ifadelerini kullandı.

BETÜL KACAR KİMDİR?

Marmara Üniversitesi’nde kimya bölümünü bitiren Betül Kacar, daha sonra Howard Hughes Medical Institute’a başvurdu. Kacar, burada biyomoleküler kimya doktorasını tamamladı.

2012 yılında Harvard Üniversitesi’ne katılan Kacar, ardından Organizma ve Evrimsel Biyoloji Departmanı’nda görev aldı. 2017 yılında Arizona Üniversitesi’ne geçiş yapan Kacar, burada da Moleküler ve Hücre Biyolojisi ve Astronomi alanında doçentlik yaptı. Araştırmacının, ayrıca Tokyo Teknoloji Enstitüsü Earth-Life Science Institute’ta doçent unvanı bulunuyor.