Bilim insanları 'yanlışlıkla' bu hafta 'Canavar Galaksi' keşfetti!

Gök bilimcilerden oluşan bir ekip yanlışlıkla evrenin başından beri var olan görünmez bir canavar galaksi keşfetti.

Araştırmacılar, Şili'de Atacama Large Millimeter Array gözlemevinde gözlem yaparken teleskoplarına takılan ışığın, galaksinin içinde oluşan yıldızlar tarafından ısıtılan toz parçacıklarının parlaması olduğunu düşünüyorlardı. Bu toz yıldızların kendileri de dahil olmak üzere diğer ışık dalga boylarını engellemesi dolayısıyla, yeni keşfedilen bu galaksinin çoğunlukla herhangi bir galaksiye bağlı görünmemesi sonucu beraberinde heyecanlandıran haber getirdi: "Canavar Galaksi"

"Bu, buzdağının sadece görünen yüzü olup olmadığını merak ediyoruz, yeni bir tür galaksi popülasyonu keşfedilmeyi bekliyor."

Gözlemler, bu galaksinin yaklaşık 12.5 milyar ışık yılı uzaklıkta olduğunu gösteriyor; bu durum bilim insanlarının 12.5 milyar yıl önce parlayan ışığı gözlemledikleri anlamına geliyor. Evren 1 milyar yaşındayken ortaya çıktığı düşünülen canavar galaksi, erken evrende büyük ve olgun galaksilerin nasıl bu kadar çabuk oluştuğu hakkında ipuçları verebilir.