Bu besinler gençliğin kaynağı. Bunları yiyen yaşlanmıyor!

Bu besinler gençliğin kaynağı. Bunları yiyen yaşlanmıyor!
Kolajen, tüm vücudumuz için büyük öneme sahip. Kolajen; deri, kemik, tendonlar ve bağlar gibi çeşitli dokulara yapı ve destek sağlayan sıkıca paketlenmiş moleküller içeren yapısal bir proteindir. Yaşlandıkça vücut kolajen üretimi azalır, eklem sertleşmesi gibi problemlere yol açar. Uzman Diyetisyen Şebnem Kandıralı Yıldırım kolajen içeren besinler hakkında bilgi verdi.

Milliyet Pembe Nar’da yer alan habere göre, Tüm vücudumuz için olmazsa olmaz yapısal bir proteindir. Vücudun yapı iskeletinin hammaddesi için kolajen çok önemliyken, Doğal yoldan vücutta kolajen sentezinin artması için hem kolajen içeren besinler hem de kolajen üretimini desteklediği bilinen besin öğelerini içeren besinler yenmelidir.

KOLAJENİN FAYDALARI NELER?

Kas, eklem ve doku sağlığını destekler. Cildi sıkılaştırır ve kırışıklıkların görünümünü azaltır. Bağırsak sağlığını iyileştirir. Artrit tedavisinde yardımcı olabilir.

Kolajen sentezine yardımcı olan vitamin ve mineraller:

C vitamini: Narenciye grubu meyveler ve suları, çilek, frenk üzümü, kırmızı ve yeşil biber, brokoli, brüksel lahanası, patates

c-vitamini.jpg

Çinko: Et, kabuklu deniz ürünleri (istiridye), süt ürünleri, tahıllar, ekmek, mantar, kabuklu yemişler/yağlı tohumlar (badem, kaju, kabak çekirdeği, susam)

cinko.jpg

Manganez: Çay, kabuklu yemişler/yağlı tohumlar (badem, kaju, kabak çekirdeği, susam), yeşil sebzeler (kale, ıspanak), tahıllar, ekmek

Bakır: Kabuklu yemişler/yağlı tohumlar (badem, kaju, kabak çekirdeği, susam), organ etleri, kabuklu deniz ürünleri

5c8dde9245d2a09e00a09be5.jpg

Kolajen seviyelerini korumak için fazla şeker eklenmiş besinlerin alımından kaçınılmalıdır. Kolajen takviyeleri vücutta üretimi artırmanın bir yolu olsa da çeşitli ve sağlıklı bir diyetle alım öncelik olmalıdır.

TÜM VÜCUDUMUZ İÇİN ÖNEMLİ

Adı sıklıkla cilt sağlığı ile anılan kolajen, aslında tüm vücudumuz için olmazsa olmaz yapısal bir proteindir. Kolajen vücudun yapı iskelesinin hammaddesidir.

Temel görevi bağ dokusunu güçlendirmek ve vücut bütünlüğünü korumaktır. Cilt dışında kemik, eklem, tendon ve kaslarda da bol miktarda kolajen bulunur.

Cildin orta tabakası olan “dermiş”in  %70-80’i kolajendir. Cildin güçlenmesini, elastik olmasını ve su tutma kapasitesini etkileyen önemli faktörlerin başında kolajen gelmektedir.

Yaşlandıkça kolajen üretimi azalır ve özellikle 20 yaşından sonra her yıl yaklaşık %1’i kaybedilmektedir. Bunun sonucunda da cilt elastikiyetini yitirir, ciltte kuruma, sarkma, kırışıklıklar, güneş lekeleri, ince cilt ve kırılgan tırnaklar ortaya çıkar.

Kolajen yaşlanma belirtilerini hafifleterek, kişinin daha parlak, canlı bir cilde sahip olmasına ve daha genç görünmesine yardımcı olur. Bu durumun önüne geçmek için satılan kolajen takviyeleri pek çok kadın ve erkek tarafından kullanılmaktadır. Ancak güvenli kullanımı için mutlaka uzmana danışılmalıdır.

 

 

 

 

Günün Karikatürü
Yeniçağ karikatur / Emre Ulaş