Bu gidişle korona virüsten kurtuluş yok. 2 farklı araştırmada PCR testlerinde görülmeyen mutasyon ile korona virüsün melezi ortaya çıktı

Bilim insanlarının iki farklı araştırmalarında iç açıcı olmayan sonuçlar keşfedildi. Biri PCR testlerinde görülmeme ihtimali olan yeni bir mutasyon diğeri 'İngiliz' ve 'Kaliforniya' türlerinin füzyonu olan yeni bir korona virüs melezi tespit edildi.

Finlandiya''da, yeni tip korona virüsün (Kovid-19), Polimeraz zincir reaksiyonu (PCR) testlerinde görülmeme ihtimali olan yeni bir mutasyonunun keşfedildiği bildirildi.
Finlandiya kamu yayın kurumu YLE''nin haberine göre, Helsinki''de Vita Laboratuvarları Kovid-19''un daha önce rastlanmayan, "benzersiz" bir mutasyonunun tespit edildiğini açıkladı.
"Fin-796H" adı verilen mutasyona uğramış Kovid-19 tipinin, daha önce İngiltere''de ve Güney Afrika''da görülen mutasyonlarla bazı özellikleri paylaştığı fakat tamamıyla yeni bir genetik kombinasyona sahip olduğu belirtildi.
Finlandiyalı bilim insanları, benzersiz yapıdaki virüsün, boğaz ve burun sürüntülerinde Kovid-19 RNA''sına özgü genetik sekansları arayan PCR testlerinden gizlenebileceği uyarısında bulundu.
Henüz daha bulaşıcı veya bağışıklığa daha dirençli olup olmadığı bilinmeyen yeni mutasyonun, Kovid-19 vaka sayısının görece düşük olduğu Finlandiya''ya yurt dışından geldiği sanılıyor.
İKİ KORONA VİRÜS TÜRÜNDEN GELEN BİR KORONA VİRÜS MELEZİ
ABD''li bilim insanları, mutasyona uğramış ''İngiliz'' ve ''Kaliforniya'' türlerinin füzyonu olan yeni bir koronavirüs melezi keşfetti.
Sputnik''in haberine göre; New Scientist dergisinde yayınlanan makalede, birbiriyle yakından ilişkili iki virüsün karışarak bir kombinasyon oluşturduğu ve bunun Kovid-19 salgınının yeni bir aşamasına işaret edebileceği belirtildi.
Makalede, böyle bir melezin Kovid-19 genomunda ani değişikliklere neden olabileceğine vurgu yapılarak, suçların füzyonunun insan vücudunda değil, laboratuarda gerçekleşmiş olabileceği ihtimaline dikkat çekildi.
Daha önce, Rusya İnsan Sağlığı ve Tüketiciyi Koruma Kurumu (Rospotrebnadzor), dünyada yaklaşık 40 bin koronavirüs suşu olduğunu belirtmiş, virüste meydana gelen mutasyonlar nedeniyle Kovid-19’a karşı geliştirilen aşıların modernize edilmesi olasılığını dışlamamıştı.