Çağrı merkezlerine 45 saniye şartı

Çağrı merkezlerine 45 saniye şartı
Elektrik tüketicilerine arıza bildirimi, şikayet ve itiraz gibi konularda hizmet sunacak çağrı merkezlerini arayan aboneler en geç 45 saniye içerisinde operatöre bağlanabilecek.

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) yetkililerinden alınan bilgiye göre Kurul, elektrik dağıtım şirketleri tarafından kurulacak çağrı merkezlerinin hizmet kalitesi standartlarına ilişkin usul ve esasları belirledi. EPDK, ilki geçtiğimiz hafta Denizli’de açılan ve 24 saat kesintisiz hizmet verecek çağrı merkezlerini arayan abonelerin, en geç 45 saniye içerisinde operatöre bağlanabilmesi zorunluluğunu getirdi. İlgili yönetmelik uyarınca elektrik dağıtım şirketleri (EDAŞ)ile görevli tedarik şirketleri tarafından ülke çapında kurulması planlanan 9 çağrı merkeziyle, arıza bildirimi, kaçak ve usulsüz elektrik enerjisi kullanım ihbarı, ödeme bildirimlerine ilişkin itiraz ve şikayet gibi başvurular cevaplandırılacak. Merkezleri arayan ve sesli yanıt sistemine giriş yaparak 2 dakika içinde işlemini tamamlayamayan aboneler bu sürenin sonunda otomatik olarak yeniden operatöre yönlendirilecek. Her başvuru için birtakip numarasının oluşturulacak, cevap ve bilgilendirme için yapılacak geri dönüşler kişinin talebine uygun olarak e-posta, telefon, kısa mesaj veya yazılı olarak yapılacak.

Süreyi aşan ihbar etsin

Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, elektrik enerjsinde özelleştirmeden sonra şikayetlerde artış olduğunu belirterek, “En çok şikayet yüksek fatura ve kesintilerle ilgiliydi. Şikayetlerini iletmek isteyen aboneler telefon hattında dakikalarca bekletiliyor, hatta bazen canlı operatöre ulaşamadan hattan düşüyorlardı. Elektrik piyasası tüketici haklarına yeni bir boyut getiren bu uygulamanın aksaksız işletilmesi ve abonelerin, telefon hattında dakikalarca bekletilmesinin sona ermesi için, 45 saniyeden fazla bekletilen tüketicilerin bu durumu EPDK’ya şikayet etmelerinde yarar vardır” dedi.