Uzmanlar, sınıflarda yapılan ayrımcılığın çocukların psikolojisini kötü yönde etkilediğini belirtti.
Bazı ilk ve ortaöğretim okullarında öğrencilerin sınıflara başarı durumuna göre dağıtılmasının, çocuklarda “değersizlik duygusu” yarattığı bildirildi. Psikolog Gülgün Sharafat, eğitim sisteminin bilginin depolanmasına değil, kullanılmasına yönelik olduğunu, bu nedenle bilginin ne ölçüde kullanılabildiğinin kısa süreli sınavlarla değerlendirilmesinin doğru olmayacağını söyledi. Bu tür testlerde başarının yerine performansın ölçülebildiğini belirten Sharafat, şöyle konuştu: “Çocukların sınıflara ders notlarına ya da o kısa süreli test sonuçlarına göre ayrılması, çocuğun kendi içinde değerler sistemine zarar veriyor. Çocuğun kendisini başkasıyla kıyaslamasına yol açıyor. Maddi durumu iyi olan ailelerin çocukları dershaneye gidiyor, özel ders alıyor. Bu fırsata sahip olmayanlar ne yapmalı? Bu ayrım çocukları son derece olumsuz etkiler.” Sharafat, “Başarılı ve başarısız öğrencilerin ayrıştırılması yanlış bir uygulama. Değersizlik duygusu verir” dedi.