Eğer doğruysa yandık: Bilim insanları korona virüs hakkındaki şok detayı açıkladı

Bilim insanları yeni tip korona virüsün yedi yıl önce Çin’deki bir bakır madeninde ortaya çıkmış olabileceğini ve mutasyana uğrayarak salgına neden olduğunu öne sürdü. Bilim insanlarının araştırmalarına göre, korona virüs mutasyona uğrayarak bugünlere geldiyse, ileriki dönemlerde daha da farklı şekillere de bürünebilir.

The Sunday Times’ın haberine göre Çinli bilim insanları virüsün aslında yedi yıl önce Wuhan’dan bin 600 kilometre ötede bulunan Mojiang Hani Özerk Bölgesi’nde ortaya çıkmış olabileceğini ve mutasyona uğrayarak geçen yıl pandemiyi başlatmış olabileceğini öne sürdü.

3 İŞÇİ HAYATINI KAYBETTİ

Yemni tip korona virüse (Covid-19) genetik olarak bilinen adlı en yakın korona virüs olan RaBtCoV / 4991 adlı virüs  2013 yılında Çinli bilim adamları tarafından terk edilmiş bir bakır madeninde keşfedildi ve 2012'de  6 işçinin zatürre olmasına, 3 işçinin ise  hayatını kaybetmesine neden oldu.

KORONA BELİRTİLERİ GÖSTERDİLER

Çalışmada, yarasa dışkısını temizlemek için madene gönderilen ve yaşları 30 ile 63 arasında değişen işçilerin tamamın yoğun bakımda tedavi gördüğü ve hepsinin Covid-19 benzer şekilde, nefes darlığı, yüksek ateş, vücut ağrıları ve öksürük gibi semptomların olduğu aktarıldı.

Şu anda terk edilmiş halde bulunan ve yarasaların yuvası olan madenden alınan örnekler tekrar incelendi.

magara-1.jpg

YÜZDE 92,6 ORANINDA BENZER

ngiliz araştırmacılar tarafından yapılan çalışmada ise, 2013 yılında RaBtCoV / 4991 olarak adlandırılan virüsün, şimdi Covid-19'a neden olan SARS-Cov-2'ye genetik olarak yüzde 96,2 oranında benzediği görüldü.

Covid-19'a çok benzer bir vürüsün Mojiang'daki yarasalarda dolaştığı keşfi salgına neden olan yeni tip korona virüsün kaynağı hakkında şüphe uyandırdı.

magara-2.jpg

Hayvan hastalıkları uzmanı Dr. Peter Daszak, The Sunday Times'a yaptığı açıklamada, “Salgın Wuhan’daki pazarda ortaya çıkmadı. Zaten Mojiang kırsalında madenin etrafında 7 yıldır bulunuyordu. sonrasında 11 milyon nüfuslu Wuhan'da mutasyona uğrayarak patladı” ifadelerini kullanıldı.